۵ مرداد ۱۳۹۱، ۷:۰۴

دهمرده مطرح کرد:

سرمایه گذاری در امور فرهنگی از سودمندترین سرمایه گذاری ها است

سرمایه گذاری در امور فرهنگی از سودمندترین سرمایه گذاری ها است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان گفت: سرمایه گذاری در امور فرهنگی از مهمترین و سودمندترین سرمایه گذاری ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب الله دهمرده در بازدید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جمع کارکنان این اداره کل گفت: باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و شناخت آنها زمینه رشد لرستان را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری در امور فرهنگی از مهمترین و سودمندترین سرمایه گذاری ها است و بحث فرهنگی مطلبی اساسی و ریشه ای بوده که یکی از مصادیق بارز آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید همه در جهت تقویت این نهاد همت کنند.

دهمرده افزود: انقلاب اسلامی ایران در ابعاد مختلف مدل موفقی برای جهانیان است که باید برای رشد و تعالی این مدل موفق با تعامل، همدلی و وحدت کلمه در این مسیر حرکت کنیم.

استاندار لرستان گفت: نخبگان، علما، فرهیختگان و اصحاب رسانه با تعامل و همدلی باید زمینه توسعه همه جانبه و پایدار لرستان در حوزه فرهنگ و هنر را فراهم کنند و توسعه فرهنگی استان یکی از برنامه های محوری مدیریت اجرایی لرستان است.

وی برگزاری دوره های آموزشی را راهکار مناسبی برای ارتقاء بهره وری وکارآمدی هر سیستمی دانست و انجام فعالیتها را با در نظر گرفتن سه عنصر اساسی صحت، دقت و سرعت ، مستلزم آموزش نیروهای انسانی برشمرد و گفت: انجام کارها به نحو مطلوب مستلزم به روز کردن دانش نیروهای انسانی است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه لرستان سرزمین استعدادهای الهی و قابلیت های بالای انسانی است، افزود: همه ما بایستی تلاش کنیم این استعدادها و قابلیتها به شکوفایی و فعلیت برسد.

دهمرده ادامه داد: برای شکوفایی استعدادها و فعلیت یافتن توانمندیها و ظرفیتهای بی شمار لرستان در بخش های مختلف بایستی کار عملی و کارشناسی شده را سرلوحه رفتار و کردار خود قرار دهیم و با پرهیز از مطالب احساسی و زودگذر برنامه علمی و زمانبندی شده تدوین کنیم.

استاندار لرستان افزود: تلاش ما بر این است که رشته های علمی و فنی مورد نیاز استان که در ارتباط با فعلیت یافتن توانمندیها و ظرفیت های لرستان موثر و مفید واقع شود در دانشگاههای لرستان ایجاد و راه اندازی شود.

دهمرده به تشریح بخشی از کارهای انجام شده در 2 سال گذشته پرداخت و گفت: افزایش بودجه و اعتبارات استان، آغاز به کار و قدرت گرفتن عملیات اجرایی طرح های ملی شامل راه آهن ها، آزادراه ها و سدها از جمله بلندترین سد دنیا با عنوان سد بختیاری، ساماندهی مناطق شهری، تأسیس و راه اندازی بنیاد نخبگان، دانشکده علوم قرآنی، افزایش رشته های دانشگاهی و افزایش پذیرش دانشجو از جمله این اقدامات بوده است.

وی توجه به زیر ساختها و ساماندهی مناطق گردشگری و اماکن متبرکه، توجه به فرهنگ دینی، مصلاها، مساجد، امام زاده ها، بقاع متبرکه و ... را از دیگر فعالیتهای انجام شده در این مدت برشمرد.

دهمرده به آغاز عملیات اجرایی سد معشوره اشاره کرد و یادآور شد: در صورت بهره برداری از سد بتنی دو قوسی معشوره کوهدشت با قابلیت ذخیره سازی بیش از 1.5میلیارد متر مکعب آب تحول عظیمی در اقتصاد و اشتغال منطقه ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام علی اسماعلیان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز با اشاره به حضور هنرمندان این استان در عرصه های ملی و بین المللی و برگزاری جشنواره های ملی برای اولین بار در این استان ابراز امیدواری کرد که چشم انداز و افق روشنی را برای فرهنگ و هنر استان لرستان با همکاری و همفکری اصحاب فرهنگ و هنر داشته باشیم.

کد خبر 1658554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha