۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۷:۲۷

حجت الاسلام خاتمی:

افراط و تفریط در انجام کارها نشانه بی‌بصیرتی افراد است

افراط و تفریط در انجام کارها نشانه بی‌بصیرتی افراد است

زنجان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت:افراط و تفریط در انجام کارها نشانه بی‌بصیرتی افراد است زیرا افرادی که افراط می‌کنند وظیفه خود را نمی‌شناسند و افرادی هم که تفریط می‎کنند احساسات به آن‌ها غالب شده و اقداماتشان مضر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی خاتمی  ظهر چهارشنبه در همایش خانواده و بسیج اساتید دانشگاه‎های پیام‌نور استان زنجان، گفت: زمانی که از فرصت‌ها به خوبی استفاده نشود فرصت‎سوزی ایجاد خواهد شد و فرصت‌سوزی، توان‌افزایی دشمنان را ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: توصیه من به جوانان امروز این است که اگر طالب جوانی کردن هستند، خودشان تصمیم بگیرند که جوانی کردن چیست و چه موقع و چه قدر و چگونه باید به آن بپردازند، چرا که برنامه‌ریزی‌های غلط می‌تواند پیامدهای نامناسبی را برای جوان ایجاد کرده و شخصیت او را زیر سئوال ببرد.

حجت الاسلام خاتمی افزود: دانشجویان و اساتید دانشگا‌هی باید سیاسی باشند و از مباحث سیاسی سر در بیاورند، اما سیاسی‌کاری نکنند و این در حالی است که اساتید نباید خود را خرج افراد کنند، بلکه باید خود را برای جوانان این مرز و بوم هزینه نمایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه شهیدانی همچون مجید شهریاری از امتیازهای کشور در عرصه علم و دانش به‌شمار می‌آیند، یادآور شد: در مباحث علمی کشور نباید بی‌محابا به شفاف‌سازی موضوعات پرداخته شود، بلکه باید با اندیشه به موقع نسبت به مطرح کردن آن اقدام شود.

حجت الاسلام خاتمی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، بسیجی بودن یعنی اینکه هر زمان که اسلام، انقلاب و امام زمان (عج) بخواهد که حضور داشته باشیم، باید آماده خدمت بوده و خود را آماده مقابله با خطرات کنیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید آگاه باشند ادامه داد: اگر ما خود را به خواب بزنیم دشمن بیش از پیش هوشیارانه نسبت به موارد قابل توجه خود اقدام خواهد کرد و این در حالی است که اگر جامعه همیشه آگاه باشد خداوند نیز در همه حال یاری‌گر خواهد بود.

حجت الاسلام خاتمی افزود: شرایط کنونی پیچیده است و زمینه‌های جذب نیروها و اندیشه‌ها در عرصه علم و دانش مطرح می‌شوند که در آیات قرآن مجید نیز صراحتاً به کلمه بصر و بصیرت اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه زنجان ادامه داد: کلمه بصر به معنی دیدن پدیده‎ها و اظهارنظر راجع‎ به آن‌ها است و در مقابل کلمه بصیرت به معنی نگرش همه جانبه به لایه‌های زیرین حوادث و تصمیم‌گیری و اقدام به موقع و به اندازه به‌شمار می‌‌رود.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به واقعه کربلا، گفت: حادثه عاشورا تابلوی بسیار زیبایی است که اگر زمان قبل و بعد از آن بررسی شود مشاهده می‌شود که بی‌بصیرتی در آن زمان موج می‌زند و بنا به گفته حضرت علی (ع)، فقدان چشم (بصیرت) آسیب محسوب می‌شود.

کد خبر 1753704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha