۱۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۴۰

سرهنگ صالحی:

مبارزه با مواد مخدر پیشگیرانه باشد/ کشف 560 کیلوگرم مواد مخدر

مبارزه با مواد مخدر پیشگیرانه باشد/ کشف 560 کیلوگرم مواد مخدر

زنجان - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به کشف بیش از 560 کیلوگرم انواع مواد مخدر گفت: اقدامات در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید بیشتر اجتماعی، بازدارنده و پیشگیرانه لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علیرضا صالحی افزود: در راستای تشدید مبارزه با مواد مخدر در طول سال جاری 40 طرح مختلف از سوی پلیس اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در هشت ماهه سال جاری با تلاش های ماموران انتظامی در سطح استان بیش از 560 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 19 باند فعال تهیه و توزیع مواد در سطح استان شناسایی و منهدم شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با توجه به وظیفه ذاتی خود که همان تامین امنیت اجتماعی و اخلاقی است مبارزه با تهیه و توزیع مواد مخدر را از اولویت های کاری خود قرار داده که برای رسیدن به موفقیت نیازمند مساعدت و مشارکت همه اقشار مختلف جامعه در این زمینه است.

سرهنگ صالحی با اشاره به اثرات مخرب اعتیاد بر فرد و جامعه گفت: خانواده ها در زمینه آگاه سازی فرزندان از آثار شوم پدیده مواد مخدر نقش بسیار حساس و مهمی بر عهده دارند و باید همه دست به دست هم دهیم تا فضا را برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ بیش از پیش ناامن کنیم.

وی ادامه داد: برخی افراد فکر می کنند مصرف تفننی مواد مخدر، اعتیادآور نیست این یک باور غلط است زیرا هیچ فرد معتادی در ابتدای مصرفش فکر نمی کرد روزی یک معتاد باشد.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: سیستم اعصاب به مواد مخدر واکنش نشان می دهد به گونه ای که فرد را مجبور می کند هر روز مقدار آن را بیشتر و فاصله های مصرف را کمتر کند پس مصرف تفننی مواد مخدر یعنی حرکت تدریجی به سمت اعتیاد است.

سرهنگ صالحی با تقدیر و تشکر از عملکرد و تلاش های پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: انتظاری که از پلیس متصور است این است که اقدامات در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیشتر با رویکرد اجتماعی و در راستای عامل بازدارندگی و پیشگیری صورت گیرد.

کد خبر 1755899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha