۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۴۵

رهبران اتحادیه اروپا در مورد بودجه بلند مدت تصمیم می گیرند

رهبران اتحادیه اروپا در مورد بودجه بلند مدت تصمیم می گیرند

رهبران اتحادیه اروپا در نشست آتی خود برای رسیدن به توافق در مورد بودجه آتی این اتحادیه تلاش خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فایننشال تایمز، در این نشست که قرار است در ماه فوریه برگزار شود "هرمان وان رمپوی" رئیس شورای اروپا در نظر دارد تا همان طرحی را که در نشست ماه نوامبر در خصوص بودجه بلند مدت ارائه کرده بود را ارائه کند.

در همین رابطه رامپوی در روزهای گذشته تماس هایی را با رهبران کشورهایی اروپایی برقرار کرده و با آنها در این مورد صحبت کرده است.

به موجب طرحی که در ماه نوامبر ارائه شده بود عنون شده بود که از سال 2014 تا 2020 در مجوع 937 میلیارد یورو در بخش های مرتبط با یارانه ها ( سوبسید)، زیر ساخت ها و دیگر اولویت های اتحادیه اروپا هزینه شود که البته در آن نشست در مورد این طرح توافقی حاصل نشد.

بر اساس این گزارش، کشورهایی همچون انگلیس، هلند و تا حدودی آلمان در نشست ماه نوامبر خواستار کاهش 30 میلیارد یورویی در رقم اعلام شده بودند تا با آن موافقت کنند.

به نوشته فایننشال تایمز، پرسش اصلی در مورد طرح رامپوی این است که کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا و کشورهای شرق اروپا چگونه می توانند با این طرح کنار بیایند؟

در همین رابطه یکی از دیپلمات های اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده که بحث های مطرح شده از سوی برخی مقامات انگلیسی در خصوص خروج از این اتحادیه و مذاکرات مجدد با بروکسل در خصوص روابط آتی و همچنین بودجه می توانند به طرح بودجه بلند مدت آسیب بزنند.

به گزارش مهر، در مذاکرات سال گذشته کمیسیون اروپا که پیش نویس قوانین اتحادیه را تنظیم می کند، خواستار بودجه ای معادل ۱.۳ تریلیون دلار شده بود و پارلمان اروپا و بسیاری از کشورهایی که دریافت کنندگان این بودجه هستند، از جمله لهستان، مجارستان و اسپانیا، از این سطح بودجه حمایت کردند.
 
در حالی که اکثر کشورهای اروپایی با مقداری افزایش بودجه اتحادیه موافق بودند، اکثر تامین کنندگان اصلی اتحادیه استدلال کردند که در دوره ریاضت اقتصادی، هر میزان افزایش بودجه غیر قابل قبول است.
 
آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا از مهمترین تامین کنندگان بودجه اتحادیه اروپا محسوب می شوند، بودجه ای که تقریبا با ۱% تولید ناخالص ملی کل اتحادیه برابری می کند.

کد خبر 1796299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha