۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۹

موفقیت ایران در اجلاس سازمان بهداشت جهانی

موفقیت ایران در اجلاس سازمان بهداشت جهانی

امسال جمهوری اسلامی ایران حضور بسیار فعالی در جلسات سازمان جهانی بهداشت در ژنو داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدحسین نیکنام قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با اعلام این خبر گفت: امسال شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت با حضور 193 کشور از 30 اردیبهشت تا 7 خرداد، و صدو سی وسومین نشست شورای اجرایی این سازمان در روزهای 8 و 9 خرداد برگزار شد.

وی ادامه داد: در جلسه مجمع عمومی که با شرکت هیئت ها و وزرای بهداشت کشورهای عضو برگزار شد موضوعات مرتبط با سلامت در سطح جهان و همچنین موضوعاتی در ارتباط با اداره خود سازمان، مانند مسائل مالی و اداری و پرسنلی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

نیکنام به موضوع بحث مجمع در رابطه با جایگاه سلامت در اسناد توسعه‌ای پس از اهداف توسعه هزاره که زمان آن در سال 2015 به پایان می رسد اشاره کرد و افزود: در اهداف توسعه هزاره، 3 هدف از 8 هدف با سلامت مرتبط است و همه کشورها با هم قرار گذاشتند که این هدفها را تا پايان آن سال دنبال کنند.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل به سخنان وزیر بهداشت در جلسه مجمع عمومی نيز اشاره کرد و افزود: ایشان در این سخنرانی به موضوع بسیار مهم تحریمها اشاره کرد و آن را مغایر با همه اهداف توسعه ای در سطح جهان دانست.

نیکنام به نقل از وزیر بهداشت، تحریم دارو و تجهیزات پزشکی را اگر چه باعث بروز مشکلاتی برای مردم دانست اما تاکید کرد که ملت ایران این بار نیز همچون گذشته از این تهدیدها، فرصتی برای خود ایجاد خواهند کرد.

خارج كردن مطالب ضدايراني از دستوركار شوراي اجرايي سازمان جهاني بهداشت

وی همچنين به جلسه شوراي اجرايي سازمان جهاني بهداشت اشاره كرد و ضمن اعلام موفقيت ايران در خارج كردن مطالب ضدايراني از دستوركار اين شورا اظهار كرد: اين مطالب مغاير با مباني اعتقادي و در عين حال مغاير با اساسنامه سازمان جهاني بهداشت بودند و هيات جمهوري اسلامي ايران توانست با اتخاذ مواضع اصولي، آن را از دستور جلسه خارج كند.

دیدار وزیر بهداشت با وزرای بهداشت مصر، افغانستان، عراق، آلمان و سوئیس

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل در ادامه به ریاست وزیر بهداشت ایران بر اجلاس وزرای بهداشت گروه غیرمتعهدها درحاشیه مجمع عمومی اشاره کرد و افزود: نتیجه این اجلاس نیز صدور بیانیه ای با 29 بند اجرایی درباره مسائل مورد بحث مجمع عمومی بود.

به گفته نیکنام، وزیر بهداشت ایران با وزرای بهداشت مصر، افغانستان، عراق، آلمان و سوئیس و همچنین دیدار با دکتر علا الوان مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت ملاقات و درباره همکاریهای مشترک به تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 2072109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha