۱۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۲

اخبار کوتاه البرز/

الزام رانندگان وانت بارها به دریافت بارنامه و کارت هوشمند رانندگی/ دستگیری سارقان خانه های ویلایی کرج

الزام رانندگان وانت بارها به دریافت بارنامه و کارت هوشمند رانندگی/ دستگیری سارقان خانه های ویلایی کرج

کرج - خبرگزاری مهر: الزام رانندگان وانت بارها به دریافت بارنامه و کارت هوشمند رانندگی، آموزش عملی دانشجویان پردیس کشاورزی، دستگیری سارقان خانه های ویلایی کرج و خط کشی محورهای اصلی و روستایی ساوجبلاغ عناوین اخبار کوتاه استان البرز هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز گفت: براساس ضوابط موجود، از ابتدای مردادماه سال جاری كليه وانت بارها برای جابجایی کالا در جاده ها باید نسبت به اخذ بارنامه از طريق شرکت های حمل ونقل کالا اقدام نمایند و لازمه صدور بارنامه براي رانندگان وناوگان حمل ونقل عمومي داشتن صلاحیت های فردی راننده و ناوگان می باشد که در این خصوص رانندگان قبلا باید نسبت به دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان اقدام کرده باشند و درصورتی که دارنده خودروی سبک فاقد کارت هوشمند باشد، از تاریخ ذکر شده پلیس راه از فعالیت وانت بارهای فاقد بارنامه  و کارت هوشمند درجاده ها جلوگیری می کند.

رحمت شعبانی افزود: صاحبان وانت بارهایی که دارای پلاک عمومی هستند باید برای فعالیت در بخش حمل ونقل برون شهری کالا با مراجعه به انجمن های صنفی رانندگان حمل ونقل کالای کرج واقع درمحمدشهر، جنب کارواش میهن، (ساختمان رضا) و ساوجبلاغ به آدرس: نظرآباد، روبروی کارخانه سیمان آبیک، طبقه فوقانی شرکت آرام فله مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل مدارک برای اخذ کارت هوشمند رانندگان و ناوگان اقدام نمایند، ضمن اینکه مالکان ناوگان وانت بار پلاک شخصی که قصد فعالیت در زمینه حمل و نقل عمومی برون شهری را دارند باید به مراجع ذی صلاح جهت تغییر پلاک از شخصی به پلاک عمومی مراجعه کنند.

وی داشتن حداقل سواد پنجم ابتدایی را از شرایط لازم برای فعالیت رانندگان در این بخش ذکر کرد و افزود: مدارک مورد نیاز متقاضیان برای اخذ کارت هوشمند شامل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی، گواهینامه مجاز و مدارک شخصی و کارت سلامت است. افراد با در دست داشتن این مدارک می توانند تا پایان تیرماه به مراکز ذکر شده مراجعه و نسبت به اخذ کارت هوشمند اقدام کنند، بدیهی است پس از این تاریخ فعالیت ناوگان وانت بار بدون بارنامه تخلف تلقی و پلیس از تردد اینگونه ناوگان جلوگیری بعمل می آورد.

معاون حمل و نقل استان البرز یادآور شد: سن مجاز ناوگان وانت بار برای فعالیت در حمل و نقل عمومی 15 سال تعيين شده است و رانندگان فعال بخش می توانند از مزایای رانندگان عمومی کشور بهره مند شوند.

دانشجویان پردیس کشاورزی به صورت عملی آموزش می‌بینند

مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: برای افزایش بهره‌وری و تولید زراعی طی برنامه‌ای که برای اولین‌بار در این پردیس به اجرا در می‌آید، مهندسان کشاورزی به‌گونه‌ای آموزش می‌بینند که با اعتماد به نفس کامل، وارد عرصه تولید و اجرا شوند.

حسن علیزاده ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، زمینه و بستر مناسبی فراهم شده تا دانشجویان رشته‌های کشاورزی بتوانند هرگونه روش «آزمایش و خطا» و یا ریسک‌پذیری را تجربه کنند.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف، بخشی از زمین‌های مزرعه پژوهشی، تولیدی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج، براساس قرارداد و با شرایط و دوره زمانی مشخص در اختیار دانشجویان هر دوره قرار می‌گیرد تا دانشجویان بتوانند مراحل مختلف اجرای یک دوره کامل زراعی را تجربه کنند.

دستگیری سارقان خانه های ویلایی کرج

سرهنگ عبدالرضا خيرخواهان فرمانده انتظامي شهرستان كرج اظهار داشت: ماموران نیروی انتظامی روز گذشته با دریافت خبری مبنی بر فروش ظروف قديمي نقره در باغي در منطقه ماهدشت، سه نفر فروشنده ظروف قديمي را دستگير و به كلانتري منتقل کردند.

خيرخواهان ادامه داد: متهمان به نام هاي "حمزه"، "نعمت" و "موسي" در بازجويي هاي ماموران اعتراف کردند که حدودا سه ماه مي باشد که به سرقت از منازل ويلايي در مناطق صفادشت، ماهدشت، محمد شهر، مشكين دشت، مهرشهر و ساير مناطق ويلايي نشين در کرج اقدام کرده و اجناس گرانبهاي به سرقت رفته را براي خريد در باغ مورد نظر به معرض نمايش مي گذارند.

فرمانده انتظامي شهرستان كرج اظهار داشت: متهمان در ادامه اعترافات خود اقرار کردند كه اموال مسروقه را در باغ ديگري در همجواري محل دستگيري پنهان كرده اند كه ماموران با هماهنگي مقام قضايي به باغ مورد نظر اعزام و موفق به كشف اموال مسروقه همچون ظروف نقره به ارزش 20 ميليون تومان، وسايل و لوازم صوتي، تصويري و برقي، گوشي موبايل، بيست دستگاه موتور برق ولتاژ بالا، چندين تخته فرش و يك دستگاه ترانس جوش به ارزش 100 ميليون تومان شدند.

محورهای اصلی و روستایی شهرستان ساوجبلاغ خط کشی شد

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان ساوجبلاغ گفت: در راستای ارتقای امنیت و ایمنی بیشتر برای تردد در راه‌ها این اداره اقدام به خط‌کشی محورهای اصلی فرعی و روستایی کرد و محورهای قاسم‌آباد، سهیلیه، زعفرانیه، جاده قدیم - علیخان سلطانی و کردان - برغان خط‌کشی شدند.

منصور دلقانی اضافه کرد: این اقدام با توجه به آغاز سفرهای تابستانی و افزایش تردد خودروها انجام شد.ضمن اینکه تمام راهداران در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و مسافران می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌ها با شماره تلفن‌های 141 و 142 تماس حاصل کنند.

کد خبر 2089070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha