۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۲

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در بخش کشاورزی اندیشیده شود.

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار و وجود و افزایش نسبی دما در منطقه است.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط جلگه‌ای و ساحلی پدیده مه پیش بینی می‌شود، افزود: با شکل گیری ناپایداری موقتی و همرفتی وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

دادرس گفت: از دوشنبه به تدریج با نفوذ سامانه کم و بیش ناپایدار و شمالی شدن جریانات، ابرناکی و مه آلود بودن هوا، وزش باد، بعضی ساعات بارندگی، کاهش دما، رعد و برق و احتمال تگرگ تا پایان هفته پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا در گیلان ۵ الی ۱۰ درجه سلسیوس طی این مدت کاهش می‌یابد، اضافه کرد: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی طی این مدت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: انجام مدیریت ورودی و خروجی آب خزانه توسط شالیکاران و تمهیدات لازم در بخش کشاورزی اندیشیده شود.

کد خبر 6103793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      بیچاره کشاورزان نقشه برای کشاورزان کشیده شده
    • مهدی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      این هوا دقیقا بر عکس شده اون موقع که بارندگی نیاز بود نبارید الان که حداقل چند روز هوای خوب نیازه یکسره شده
    • ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      0 0
      خدا رحم کنه