۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۱۸

مخالفان دولت ترکیه:

اجازه شرکت ترکیه در جنگ علیه سوریه را نمی دهیم

اجازه شرکت ترکیه در جنگ علیه سوریه را نمی دهیم

مخالفان دولت ترکیه اعلام کردند با هر تصمیمی در پارلمان این کشورکه به دولت ترکیه مجوز مشارکت در جنگ علیه سوریه را بدهد مخالفت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "حریت" ، نمایندگان احزاب مخالف دولت ترکیه مخالف مشارکت دولت ترکیه در حمله احتمالی به سوریه هستند.

نمایندگان احزاب مخالف اعلام کرده اند که با تصویب هر نوع لایحه ای در پارلمان این کشور که اجازه دخالت نظامی این کشور در سوریه را دهد مخالفت خواهند کرد.

آنها تصریح کرده اند که اعلان جنگ وظیفه پارلمان این کشور است.

دولت ترکیه با توجه به مجوز فعلی که در دست دارد از پارلمان این کشور درخواست مجوز جدیدی نکرده است اما مخالفان دولت معتقدند مجوز فعلی برای مشارکت ترکیه در جنگ علیه سوری کافی نیست.

بنا براین گزارش در صورت ارائه چنین درخواستی از سوی دولت به پارلمان ، حزب حاکم ترکیه برای گرفتن مجوز با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

در تاریخ 4 اکتبر(12 مهر) سال 2012 پارلمان ترکیه بعد از اثابت چند گلوله از خاک سوریه به مناطق مرزی ترکیه به ارتش این کشور اجازه داد تا در داخل خاک سوریه عملیات هایی را داشته باشد که اتبار این مجوز یک سال بوده است.

رهبران احزاب مخالف دولت با انتقاد از اظهارات "احمد داوود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه که روز گذشته گفته بود ما مجوزی در دست داریم که به ما اجازه دخالت نظامی در سوریه را می دهد، اعلام داشته اند که برای مشارکت در جنگ علیه سوریه دولت این کشور نیازمند دریافت مجوز جدیدی از پارلمان این کشور است.

 

کد خبر 2125157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha