۱ مهر ۱۳۹۲، ۹:۵۸

تولد یک ناشر تخصصی در حوزه فرهنگ مردم

تولد یک ناشر تخصصی در حوزه فرهنگ مردم

انتشارات فرهامه به تازگی آغاز به کار کرده و حوزه تخصصی فعالیت آن انتشار کتاب‌های مربوط به فرهنگ عامه و فولکلور مردم ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات فرهامه با مدیر مسئولی معصومه ابراهیمی، محقق حوزه فرهنگ مردم کار خود را آغاز کرده است و حوزه تخصصی فعالیت خود را بر فرهنگ، فولکلور و مردم شناسی ایران متمرکز کرده و آثاری را با این موضوعات در دست انتشار دارد. این انتشارات طبق سخنان مدیرمسئول و دست اندرکارانش با هدف معرفی آثار دانشگاهی و علمی در زمینه فولکلور تاسیس شده است.

ابراهیمی در این باره به خبرنگار مهر گفت: با توجه به خلاء و کمبودی که در زمینه فولکلور در دانشگاه‌های ایران وجود دارد و بر اساس نیازی که در جامعه علمی احساس می‌شد، در این زمینه آثاری برای ترجمه انتخاب شده است.

ادبیات شفاهی (عامه) و آیین‌ها و مناسک، خوراک و آشپزی، نمایش و بازی، آرایش و پوشش، جادو، خرافات، گیاهان و جانوران فولکلور ساز و اسطوره‌ها و ... از جمله موضوعاتی هستند که انتشارات فرهامه به زودی آثاری را درباره آن‌ها منتشر خواهد کرد.

در حال حاضر 8 اثر از این ناشر در انتظار اخذ مجوز به سر می‌برند که عناوین آن‌ها عبارت است از: «مردم گیاه،گیاهان آیینی در فرهنگ و فولکلور مردم ایران»، «فولکلور چیست؟»، «پوشاک به مثابه زبان»، «ما همانی هستیم که می‌خوریم (فرهنگ‌های آشپزی در خاورمیانه)»، «درسنامه انسان شناسی پزشکی»، «مردم شناسی جادو»، «آیین‌ها و مناسک در ایران» و «درسنامه ادبیات شفاهی در ایران». «دیو شناسی ایرانی» اولین کتابی است که این ناشر چاپ می‌کند.

کد خبر 2140968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha