۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

در پی نشست یکشنبه اعلام شد؛

همراهی سوسیال دموکرات ها با مرکل برای تشکیل دولت ائتلافی جدید

همراهی سوسیال دموکرات ها با مرکل برای تشکیل دولت ائتلافی جدید

اعضای ارشد حزب سوسیال دموکرات آلمان در نشست روز یکشنبه خود رای به مذاکره این حزب با صدر اعظم ژرمنها برای تشکیل کابینه ائتلافی دادند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بعد از ظهر روز یکشنبه 200 نفر از اعضای ارشد حزب سوسیال دموکرات (دومین حزب بزرگ آلمان) نشستی را برای رای گیری در مورد انجام مذاکره با حزب دموکرات مسیحی به رهبری "آنگلا مرکل" صدر اعظم این کشور، برگزار کردند که در پایان شرکت کنندگان با انجام گفتگو برای تشکیل دولت ائتلافی موافقت کردند.

البته حزب سوسیال دموکرات برای انجام این مذاکرات، خواسته هایی را مطرح کرده که گویا مرکل در صورت تمایل برای تشکیل ائتلاف با این حزب باید آنها را به اجرا بگذارد. 

بخشی از این خواسته ها عبارت است از : حداقل حقوق 8.50 یورو برای هر ساعت، حقوق برابر برای مردان و زنان، سرمایه گذاری بیشتر در بخش زیرساخت ها و آموزش، و داشتن راهبرد مشترک برای رشد منطقه یورو و کاهش بیکاری. 

البته مرکل سابقه ائتلاف با حزب سوسیال دموکرات را دارد. مرکل در سال 2005 میلادی با ائتلاف با این حزب توانست نخستین کابینه ائتلافی خود را تشکیل دهد. 

به نوشته رویترز، به احتمال زیاد مذاکرات احزاب دموکرات مسیح و سوسیال دموکرات برای تشکیل کابینه ائتلافی از روز چهارشنبه هفته جاری آغاز می شود.

نشست روز گذشته حزب سوسیال دموکرات در حالی برگزار شد که پیش از آن، سه دور گفتگو میان این دو حزب انجام شده بود و سوسیال دموکرات ها بعد از جمع بندی نتایج این سه دور مذاکره نتیجه نهایی را به اطلاع اعضای خود رسانده و از آنها درباره حضور در کابینه ائتلافی نظرخواهی کردند.  

 

کد خبر 2159325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha