۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۰

با هدف تشکیل دولت اعلام شد؛

خواسته های سوسیال دموکرات های آلمان برای ائتلاف با مرکل

خواسته های سوسیال دموکرات های آلمان برای ائتلاف با مرکل

حزب سوسیال دموکرات آلمان امروز یکشنبه شرایط خود را برای ائتلاف با آنگلا مرکل و تشکیل دولت جدید این کشور اعلام کرد.  

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روسای حزب سوسیال دموکرات آلمان امروز به اعضای این حزب اعلام کردند که در قبال ائتلاف با "آنگلا مرکل"، امتیازاتی را از صدراعظم دریافت خواهند کرد. 

بر اساس سندی که در اختیار رویترز قرار گرفته سوسیال دموکرات ها خواسته هایی را از مرکل مطرح و اعلام کرده اند که این موارد غیر قابل مذاکره بوده و از آن کوتاه نخواهند آمد. 

بخشی از این خواسته ها عبارت است از : حداقل حقوق 8.50 یورو برای هر ساعت، حقوق برابر برای مردان و زنان، سرمایه گذاری بیشتر در بخش زیرساخت ها و آموزش، و داشتن راهبرد مشترک برای رشد منطقه یورو و کاهش بیکاری. 

این خواسته ها در نشستی که امروز یکشنبه با حضور 200 نفر از اعضای ارشد حزب سوسیال دموکرات از سراسر آلمان برگزار می شود بررسی خواهد شد. در این جلسه همچنین در مورد انجام مذاکرات نهایی برای تشکیل دولت ائتلافی با مرکل رای گیری می شود. 

بعد از انتخابات 22 سپتامبر، به موجب آن حزب دموکرات مسیح به رهبری آنگلا مرکل نتوانست حد نصاب لازم برای تشکیل دولت مستقل را به دست بیاورد، مذاکرات برای تشکیل کابینه ائتلافی آغاز شد و در این راه نمایندگان حزب دموکرات مسیح و سوسیال دموکرات تا کنون سه بار یا یکدیگر گفتگو کرده اند. 

البته مرکل در این راه نیم نگاهی نیز به حزب سبز آلمان دارد و ممکن است با این حزب طرفدار محیط زیست، دولت جدید آلمان را تشکیل دهد. 

 

 

کد خبر 2158932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha