۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۵

«ما در عکس‌ها زندگی می‌کنیم»

«ما در عکس‌ها زندگی می‌کنیم»

رمان «ما در عکس‌ها زندگی می‌کنیم» نوشته پری‌ناز رئیسی از سوی انتشارات هیلا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «ما در عکس‌ها زندگی می‌کنیم» به قلم پری‌ناز رئیسی به تازگی توسط نشر هیلا به چاپ رسیده و وارد بازار نشر شده است. این رمان درباره زندگی زنی است كه در ايران پس از انقلاب به دنيا آمده و در حال حاضر از مهاجران نسل سوم ايرانيان مقيم اروپا است. این شخصیت که پری نام دارد، نیمی از عمر خود را در ایران گذرانده است.

نویسنده کتاب که متولد سال 61 است، نگارش این کتاب را در خردادماه سال 91 در لندن به پایان رسانده است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

خانه مادر پری هنوز مثل قبل بود. اما خانه‌های دو طرفش را خراب کرده بودند و آپارتمان‌های بلند نوساز جای همسایه‌های قدیمی را گرفته بود. دیگر از آن دیوارهای آجری کوتاه و شاخه‌های آبشار طلایی در دو طرف خانه خبری نبود. کلید را توی قفل انداختم و با گلایه وارد حیاط شدیم. در تمام این سال‌ها، بارها و بارها آمده بودم توی این حیاط و نشسته بودم لب ایوان خالی. گلاله دست‌هایش را از دو طرف باز کرد و نفس عمیقی کشید. بعد نشست روی لبه حوض که حالا دیگر پوسته‌هایش ریخته بود و این‌جا و ‌آن‌جایش ترک برداشته بود. روسری‌اش را از روی سرش برداشت و روی زانوهایش انداخت. آفتاب داشت خودش را آرام‌ آرام از روی لبه دیوار بالا می‌کشید.

«مامان می‌گفت تصمیمتان برای خرید این‌جا قطعی شده؟»

سرم را تکان دادم که یعنی آره.

«می‌خواهید بکوبید یا همین‌طوری نگهش دارید؟»

گفتم: «نمی‌گوبیم. عماد این‌جا را دیده. می‌گوید استخوان‌بندی خوبی دارد. لوله‌کشی‌هایش را عوض می‌کنیم و شاید بازسازیِ کلی. اما ساختمانش همین می‌ماند.»

گلاله گفت: «دیوانه‌اید به خدا. آدم زمین به این خوبی را هدر چهار تا آجر کهنه نمی‌کند. اگر می‌خواهید خانه‌ای توی ایران داشته باشید، باید طوری بسازیدش که یک عمر برایتان بماند. گیرم که فقط دو ماه از سال را تویش بمانید...»

پایین ایوان را نشانش دادم: «این‌جا را می‌بینی؟ این‌جا همیشه یک صف طولانی از مورچه‌های قهوه‌ای بود. غروب‌ها جمع می‌شدند آن گوشه توی لانه‌شان. مادرپری می‌خندید که این‌ها مستاجرهای منند. عجیب است، از وقتی مادرپری از این خانه رفت، مورچه‌ها هم کم شدند. چند سالی است که اصلا دیگر پیدایشان نیست.»...

این کتاب با 152 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 7 هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 2176480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha