۲۹ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۱۲

توصیه‌هایی برای اجرای بهتر در تلویزیون/ «دستان» سراغ موسیقی عامه‌پسند نمی‌رود

توصیه‌هایی برای اجرای بهتر در تلویزیون/ «دستان» سراغ موسیقی عامه‌پسند نمی‌رود

سیدعباس سجادی مجری برتر فرهنگی هنری جشنواره جام جم تأکید کرد: مجری نباید ادبیات خود را به عام جامعه نزدیک کند بلکه باید به عموم نزدیک شود تا عموم مردم خوششان بیاید و اهل فن هم تحسین کند.

سید عباس سجادی مجری و کارشناس برنامه موسیقی‌محور «دستان» که مجری برگزیده سومین جشنواره جام جم شد به خبرنگار مهر گفت: برنامه‌های تلویزیونی باید به سمت مجری کارشناسی پیش برود تا تاثیرگذاری بیشتر شود. مجری باید به موضوع، نوع مخاطب و مهمانی که در برنامه حضور می‌یابد، شناخت داشته باشد تا بتواند داشته‎های مهمان را برای بیننده استخراج و عرضه کند.

وی افزود: برخی از دوستان مجری به سمتی که اطلاعات خودشان بیشتر است، برنامه را پیش می‎برند تا بتوانند اظهار فضل کنند اما باید داشته‌های مهمان را به مخاطب ارائه کرد. مجری باید یک پل مستحکم میان موضوع، مهمان و مخاطب باشد.

سجادی درباره اجرای خود در برنامه «دستان» عنوان کرد: تخصص و علقه‎ام از نوجوانی تا به امروز به شعر و موسیقی بوده است و از مهمترین توفیق‎های من تا حدی آشنایی با اقیانوس بی انتهای ادبیات و شعر است و سعی می‌کنم با آراسته ترین کلمات سخن بگویم.

وی با بیان اینکه عمده ترین مشکلی که در بسیاری از مجریان به خصوص مجریان جوانان می‎بینم ناآشنایی با حوزه ادبیات است، تصریح کرد: اگر گستره کلامی مجری زیاد نباشد نمی‌تواند به راحتی معلومات خود و مهمان را به بینندگان عرض کند.

کارشناس مجری برنامه موسیقی محور «دستان» یادآور شد: نباید ادبیات خودمان را به عام جامعه نزدیک کنیم  بلکه باید به عموم نزدیک کنیم و عموم مردم خوششان بیاید و اهل فن هم تحسین کند. مجری نباید به بساط کوچه و بازار بیاید اما باید به فرهنگ عمومی توجه کند. نباید سطح گفتار و اجر را پایین آورد تا فقط مخاطب عام بپسند.

وی با بیان اینکه اگر مجری می‌خواهد برنامه‏‎ای عامه پسند هم اجرا کند باید شناخت کافی از موضوعات داشته باشد، خاطرنشان کرد: مجری ویترین یک برنامه است که باید مخاطب عام و خاص را در کنار هم در نظر بگیرد و در سخن گفتن دقت کند. یک برنامه حتی اگر از همه جوانب و آیتم‌ها برنامه قوی باشد اما مجری از حوزه مورد بحث شناخت نداشته باشد به برنامه ضربه می‌خورد.

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود درباره استقبال بینندگان از برنامه موسیقی محور «دستان» عنوان کرد: «دستان» حدود 15 ماهی است که روی آنتن می‎رود و در مقابل برنامه‎هایی که چند سالی است پخش می‎شوند توانسته مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. ما در این برنامه سعی کردیم به خواست هم مردم و هم هنرمندان نزدیک شویم و اوضاع ارزیابی داشته باشیم. در این ارزیابی و سیاستگذاری هم از مشورت کارشناسان این حوزه بهره می‌بریم.

وی درباره مهمانانی که در این برنامه حضور می‌یابند توضیح داد: ما در این برنامه یکسری اولویت‌ها را مدنظر قرار دادیم و به سمت تب روز و موسیقی عامه‌پسند گرفتار نشدیم و طبق معیارهای در نظر گرفته سعی می‌کنیم سنجیده رفتار کنیم. خیلی از خوانندگان و نوازندگان دوست دارند در برنامه حضور داشته باشند اما به نظرمان هنوز برای حضور عده‎ای زود است.

مجری برگزیده سومین جشنواره جام جم در پایان گفت: از بینندگان فهیم که نسبت به این برنامه اظهار لطف می‎کنند، هنرمندان موسیقی که به ما اعتماد کردند از مدیر شبکه آموزش و قائم مقام او و همکارانم در شبکه آموزش و برنامه دستان بسیار متشکرم که این بستر را برای ما به وجود آوردند.

برنامه موسیقی‌محور «دستان» به تهیه کنندگی سیدمحمد مناجاتی به صورت هفتگی روی آنتن شبكه آموزش سیما می رود و به نقد و چالش‌های موسیقی ایران زمین می‌پردازد. ‌پیش درآمد، روی خط حامل، یادها و بودها، باغ‌ خاطره‌ها، یادمان‌ اساتید، موسیقی ایرانی، دل‌آوا و ... بخشی از آیتم‌های این برنامه است.
 

کد خبر 2217073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha