۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۱۵

پیشنهاد نوروزی تینو صالحی

نوروز به مناطق دیدنی کردستان بروید/ از آبیدر تا زریوار و اورامان

نوروز به مناطق دیدنی کردستان بروید/ از آبیدر تا زریوار و اورامان

تینو صالحی کارگردان تئاتر که خودش اهل کردستان است به مردم پیشنهاد کرد در ایام نوروز به دیدن مناطق دیدنی و جذاب این استان همچون کوه آبیدر، اورامان و دریاچه زریوار بروند.

تینو صالحی کارگردان تئاتر به خبرنگار مهر گفت: استان کردستان از لحاظ تاریخی و جغرافیایی از قدمت زیادی برخوردار است و مکان‌های تفریحی و گردشگری بسیاری دارد که پیشنهاد می کنم مردم در ایام نوروز سفری به این مناطق دیدنی و خوش آب و هوا داشته باشند.

وی افزود: به عنوان نمونه مجموعه پارک آبی آبیدر در شهر سنندج مکان بسیار جذابی برای تفریح محسوب می شود. این پارک در واقع نماد شهر سنندج است و از فراز کوه آبیدر چشم انداز بسیار زیبایی قابل مشاهده است. همچنین چندین باغ و چشمه طبیعی نیز در این پارک وجود دارد. کوه آبیدر از قدیم دارای محبوبیت خاصی بین مردم بوده است.

صالحی در پایان عنوان کرد: همچنین پیشنهاد می کنم به دریاچه زریوار که در سه کیلومتری شمال باختری مریوان قرار دارد و از زیباترین میراث‌های طبیعی استان کردستان به شمار می رود نیز سری بزنند. این دریاچه بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان به حساب می آید. یکی دیگر از مناطق دیدنی کردستان منطقه اورامان است که در شرق مریوان قرار دارد و دارای کوهستان‌های زیبا با پوشش جنگلی است.

کد خبر 2245585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha