۱۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۴۲

عکاس مهر برگزیده یونیسف شد/ بابا روی ما اسید ریخت!

عکاس مهر برگزیده یونیسف شد/ بابا روی ما اسید ریخت!

عکس‌های یونس خانی از عکاسان خبرگزاری مهر در میان عکس‌های برگزیده یونیسف در سال 2013 قرار گرفت که این عکس‌ها روایت دردناک یک مادر و دو دخترش از اسیدپاشی پدر خانواده را به تصویر می‌کشد.

یونس خانی عکاس جوان مطبوعات در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد جایزه‌ای که از یونیسف گرفته و اعلام برتری آثارش توضیح داد: مجموعه عکس من با عنوان «بابا روی ما اسید ریخت» در میان مجموعه عکس‌های برتر یونیسف در سال 2013 قرار گرفته است.

وی افزود: این مجموعه روایت مادری به نام سمیه و دو دختر چهار و 6 ساله‌اش به نام رعنا و نازنین است که دو سال قبل توسط پدر خانواده با اسید سوزانده شدند. این سه نفر اهل روستای همت‌آباد بم و اکنون ساکن کرمان هستند. پدر سمیه که کشاورز است زمین‌های خودر ا فروخته تا خرج عمل روی صورت این سه بانو را تامین کند.

خانی خاطرنشان کرد: شوهر سمیه که به مواد مخدر اعتیاد دارد دو سال قبل و بعد از تهدید سمیه برای طلاق گرفتن، شب هنگام و وقتی این سه نفر خواب بودند روی آنها اسید ریخته و حتی به نازنین که در آن زمان شیرخوار بوده و تها 2 سال داشت هم رحم نکرد.

وی در مورد عکس‌هایی که یونیسف آنها را برگزیده است، توضیح داد: من دو سال برای این مجموعه وقت صرف کرد و از همان روزهای ابتدایی این واقعه در کنار این سه نفر بودم. این عکس‌ها را برای یونیسف فرستادم و اکنون باخبر شدم که به عنوان یکی از 9 عکاس برتر در سال 2013 برگزیده شده‌ام.

این عکاس شاغل در آژانس عکس خبرگزاری مهر بیان کرد: پیش از این یک سری عکس از همین مجموعه در خبرگزاری مهر منتشر شده بود و من بخش دیگری از آنها را برای یونیسف فرستادم.

وی افزود: جایزه‌ای برای من در نظرگرفته‌اند که در ابتدای سال آینده در سفری که به کلن آلمان خواهم داشت آن را خواهم گرفت.

عکس‌های یونس خانی در میان آثار عکاسی چون «مارکوس بلسدول»( MARCUS BLEASDALE)، سارا لیکوئیز (SARA LEWKOWICZ)، پاتریشیا ویلوک (PATRICIA WILLOCQ)، مایکل سی براون(MICHAEL C. BROWN)، لورا بوشناک (LAURA BOUSHNAK)، جاسمین آدریان (JOACHIM ADRIAN) و گوردون ویلدریس (GORDON WELTERS) قرار گرفته است.

کد خبر 2249964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha