۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۶

در اختتامیه جشنواره قرآن و عترت مطرح شد؛

تاکید معاون وزیر علوم بر انجام رویدادهای فرهنگی توسط دانشجویان

تاکید معاون وزیر علوم بر انجام رویدادهای فرهنگی توسط دانشجویان

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: در دوره جدید معاونت فرهنگی اجتماعی تأکید داریم که رویدادها و برنامه‌ها توسط دانشجویان انجام شود؛ چون دانشجویان ذائقه هم‌نسلان خود را بهتر می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم نیز در آئین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور گفت: در دوره جدید معاونت فرهنگی اجتماعی تأکید داریم که رویدادها و برنامه‌ها توسط دانشجویان انجام شود؛ چون دانشجویان ذائقه هم‌نسلان خود را بهتر می‌دانند، کارهایشان پرنفوذتر و اثرگذارتر است، هزینۀ برنامه‌ها بهتر مدیریت می‌شود و از همه مهم‌تر این تنها فرصتی است که دانشجویان قبل از ورود به جامعه، مشقِ تجربه کنند.

وی با بیان این مهم که این رویداد نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است، ابراز داشت: در مرحله نهایی ۴۰۰ دانشجو حضور داشتند که از مراحل مختلف آزمون عبور کردند تا به این مرحله برسند و اگر به تعداد کل شرکت‌کنندگان کشوری رجوع کنیم میزان حضور ۲ برابر بوده که دلالت معنایی زیادی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در ادامه اظهار داشت: دانشگاه جمهوری اسلامی در این دوره، دانشگاهی است قابل‌اعتماد، قابل‌اتکا و مایه فخر ملت ایران. دانشگاهی که به‌صورت رشد یابنده‌ای قرآن و مفاهیم دینی در آن ترویج و تکثیر می‌شود.

کلانتری ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب ۳ رویکرد مهم تولید علم، پرورش عالم و جهت‌دهی به علم را مورد تأکید قرار داده‌اند و امید است با اتکا به مفاهیم والای قرآن به این مهم دست یافت. باید با استفاده از ظرفیت عظیم قرآن و با تدبیر و تدبر در آیات آن بنیان‌های معرفتی لازم را به جهان علم راه داد.

وی افزود: خوشبختانه بخش‌های مختلف جشنواره قرآن و عترت دانشجویان هرساله رو به تزاید است؛ چون دانشجویان با استقبال بی‌نظیر خود اثبات کرده‌اند که می‌توان بینش قرآنی را در دنیای علم تکثیر کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز بنیان‌های علم تنیده شده در نظام‌های فرهنگی و هنجاری است، ادامه داد: نگاه دین‌ستیزی غرب، در قبل از انقلاب در ایران هم تکثیر شده بود اما امروز دین اسلام در جهان تکثیر شده و سلطه غرب از بین رفته است که باید از این فرصت استفاده کرد.

کلانتری اضافه کرد: باید با تدبر در قرآن از این ظرفیت همبستگی اجتماعی در جهان که مسلمان دارند بهره برده و در همه شاخه‌های علمی از قرآن استفاده کرد.

وی به وقایع سرزمین فلسطین نیز اشاره کرد و افزود: شاهد نسل کشی بی‌سابقه‌ای در غزه و سرزمین فلسطین هستیم که امیدواریم هرچه زودتر خداوند این مردم را از این مصائب بشری نجات دهد.

کد خبر 6109521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha