۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲

همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع)/

پیکر پاک شهدای گمنام در قزوین تشییع شد

پیکر پاک شهدای گمنام در قزوین تشییع شد

قزوین- خبرگزاری مهر: امروز همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) پیکر پاک شهدای گمنام در قزوین تشییع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار استان دقایقی پیش به همراه مسئولان خدمتگزار خود پیکر مهطر دو شهید گمنام منطقه عملیاتی خیبر و جزایر مجنون را در دانشگاه علوم پزشکی تشییع و تدفین کردند.

پیکر مطهر چهار شهید گمنام که روز پنجشنبه وارد قزوین شده بود امروز بر دستان مردم استان از مسیر معراج شهدا به سمت دانشگاه علوم پزشکی تشییع شد.

بار دیگر عطر شهدا در فضای استان پیچید و مردم ولایتمدار قزوین این بار نیز با استقبال گرم از پیکر شهدا بار دیگر میثاق خود را برای استمرار راه شهدا تجدید کردند.

مردم استان قزوین امروز با حضور گسترده خود به استقبال شهدایی رفتند که با نثار خون خود عزت و شرف میهن اسلامی را موجب شدند.

عباس کاظمی فرمانده سپاه ناحیه قزوین در حاشیه مراسم تشییع شهدا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: از مجموع یکصد شهید تفحص شده اخیر، چهار شهید سهم استان قزوین شد که پیکر دو تن از شهیدان امروز در دانشگاه علوم پزشکی تدفین شده و دو تن دیگر به شهرستان آوج منتقل و تدفین می‌شود.

وی بیان کرد: مکان تفحص شهدا منطقه‌ عملیاتی خیبر، جزایر مجنون بوده و سن و سال شهیدان، دو تن از آن‌ها 18 ساله و یک جوان 21 ساله و یک جوان 23 ساله و هر 4 شهید گمنام هستند.

کاظمی درخواست دانشجویان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین را دلیل تدفین 2 شهید گمنام در این دانشگاه عنوان کرد و افزود: سال‌ها بود که دانشجویان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی درخواست داشتند که مانند سایر دانشگاه‌ها میزبان شهدای گمنام باشند و زیارتگاهی مانند سایر زیارتگاه‌های شهدای گمنام در این دانشگاه ایجاد شود، نزدیک به سه سال از این درخواست می گذرد و با پیگیری‌های مستمری که مسئولین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی انجام دادند در نهایت کمیته تفحص شهدا پذیرفت که دو شهید گمنام را به دانشگاه علوم پزشکی تخصیص داده و در آنجا تدفین شوند تا به لطف خدا زیارتگاهی برای این عزیزان در آن جا داشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه قزوین در ادامه بیان کرد: دو تن دیگر بناست در یکی از نقاط پرتردد و مرکزی شهر آوج تدفین شوند تا آنجا نیز تبدیل به زیارتگاهی برای مردم آوج شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی آوج که به عنوان یکی از معابر عبوری استان‌های مختلف به منطقه غرب و جنوب کشور مطرح است زیارتگاه عشاق شود.

وی با اشاره به استقبال پرشور و چشمگیر مردم یادآور شد: آنچه که امروز دیده شد عشق و دلدادگی مردم نسبت به شهدا و انتقال این پیام بود که ما همچنان بر عهد و پیمانی که بستیم استواریم و راه شما را ادامه خواهیم داد.

پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام دیگر نیز فردا یکشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت 10 صبح از مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج به سمت امامزاده طاهر تشییع خواهد شد.

کد خبر 2283513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha