۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۳۷

مظفری:

پرداختن به فرهنگ اساس کار اردوهای جهادی است/شناخت و درک شرایط موجود را از شاخصه های مهم اردوهای جهادی

پرداختن به  فرهنگ اساس کار اردوهای جهادی است/شناخت و درک شرایط موجود را از شاخصه های مهم اردوهای جهادی

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز مطالعات راهبردی و حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: کار اردوهای جهادی تنها عمرانی نیست و پرداختن به فرهنگ اساس کار این اردوها است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مظفری ظهر چهارشنبه در همایش توجیهی اردوهای جهادی 93 استان که با حضور جمعی از مسئولان بسیج سازندگی، سرگروه های صالحین و جمعی از بسیجیان در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد افزود: کار فرهنگی اقدامات جهادی را برای جاودانگی هر چه بیشتر دنبال می کند.

وی شناخت و درک شرایط موجود را از شاخصه های مهم اردوهای جهادی دانست و از جهادی ها بعنوان ابزاری یاد کرد تا بتواند برای بیان دردهای افراد محروم به مسولان تلاش کنند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و حرکت های جهاد سازمان بسیج سازندگی کشور تکلیف محوری و مطالعه گری را از دیگر محورهای اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت: جوانان جهادی باید وظایف خود را در راستای اهداف تعیین شده ی این اردوها دنبال کند.

ساخته شدن افراد، مردمی بودن انها و زندگی کردن با اقشار محروم جامعه را از مهمترین اهداف اردوهای جهادی

مظفری ساخته شدن افراد، مردمی بودن انها و زندگی کردن با اقشار محروم جامعه را از مهمترین اهداف اردوهای جهادی برشمرد و افزود : جوانان جهادی باید الگوی تلاش ، اخلاص و شجاعت از بزرگان را در زندگی خود پیش بگیرند و با بکارگیری استعدادهای بالقوه خود در این اردوها تحول عظیمی را در جامعه ایجاد کنند.

استاندار مرکزی هم در این همایش اردوهای جهادی را از طرح های مهم ارزشمندی دانست که هم کمک های بسیار بزرگی به دولت است و هم باعث ایجاد روحیه مسولیت پذیری در جهاد گران می شود.

محمد حسین مقیمی افزود : فعالیت هایی که امروز اردوهای جهادی انجام می دهند در امتداد فعالیت های جهاد سازندگی است که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی انجام می دادند.

وی گفت: در اردوهای جهادی با همکاری جوانان بسیجی در مناطق محروم و دوردست طرح های ماندگار و ارزشمندی اجرایی می شود.

محمد حسین مقیمی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، افزود: بسیج سازندگی در مباحث اجتماعی، فرهنگی ،اقتصادی و عمرانی در روستاها فعالیت می کند و این دقیقاً در راستای نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم بین مسائل اقتصادی و فرهنگی رابطه بیشتری ایجاد کنیم و به فرهنگ کار جمعی و مشارکتی و فرهنگ مصرف صحیح توجه ویژه داشته باشیم می توانیم اقتصاد را در روستاها متحول کنیم که  در این راستا اردوهای جهادی و بسیج سازندگی  می توانند نقش مهمی را ایفاء نمایند.

با فعال شدن صنایع تبدیلی و فعالیتهای صنعتی  می توان اقتصاد را در روستاها فعال کرد

مقیمی گفت: با فعال شدن صنایع تبدیلی و فعالیتهای صنعتی  می توان اقتصاد را در روستاها فعال کرد و با افزایش درآمد مانع مهاجرت آنها به شهرها شد.

استاندار مرکزی عنوان کرد:جوانان به عنوان نیروی انسانی کارآمد نیروی محرکه توسعه هستند و در امر توسعه بخصوص در مناطق محروم نقش مهمی بر عهده دارند و اگر اردوهای جهادی بتوانند در روستاها جوانان را فعال کنند خدمت بزرگی کرده اند.

مقمیمی تصریح کرد: جهاد سازندگی با فرمان امام خمینی (ره)  در حالی شکل گرفت که در آن زمان روستا ها از ابتدائی ترین امکانات محروم بودند و از آنجا که لحاظ فرهنگی عقب بودیم و در امور عمرانی نیز باید کار هایی صورت می گرفت، در رأس برنامه های جهادی توسعه فرهنگی، عمرانی و اقتصادی در روستاها قرار گرفت.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) با تشکیل جهاد سازندگی روحیه جهادی و همبستگی را به جامعه تزریق کرد و با تشکیل بسیج این روحیه کامل شد.

استاندار مرکزی گفت: فعالیتی که امروز اردوهای جهادی انجام می دهند در امتداد فعالیت های جهاد سازندگی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی است.

هفدهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل اردوهای جهادی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است.

کد خبر 2287332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha