۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۷

«گانگستری از دیار حافظ» به کتابفروشی‌های ایران رفت

«گانگستری از دیار حافظ» به کتابفروشی‌های ایران رفت

رمان «گانگستری از دیار حافظ» نوشته قاسم شکری توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این رمان درباره زندگی مردی است که از همسرش جدا شده و برای او نامه می‌نویسد اما زن که با فرد دیگری ازدواج کرده، به این نامه‌ها جواب نمی‌دهد.

«گنجشک دم سیاه»، «بوی خوش تاریکی» و «مارمولکی‌ که ماه را بلعید» عنوان آثاری هستند که پیش از این از شکری به چاپ رسیده‌اند. کتاب جدید این داستان‌نویس نیز با عنوان «زخمی روزگار» توسط انتشارات بامداد نو مجوز چاپ را دریافت کرده و تا چندی دیگر وارد بازار نشر خواهد شد.

بخش‌های مختلف رمان «گانگستری از دیار حافظ» ، به صورت نامه هستند. یعنی داستان توسط نامه‌های از یک تا ششم تقسیم‌بندی شده که آخر نامه ششم و پایان‌بندی کتاب با امضای «گانگستری از ...» همراه است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

حالا هم که فکرش رو می‌کنم می‌بینم نداخانم همچی هم دروغ نمی‌گفت. شاید به قول اون، خدا همه موجودات روی زمین رو آفریده برای دلخوشی آدمیزاد. نه این که آمیزاد اشرف مخلوقاته. البته نه هر آدمی‌ها. نمونه‌ش همین شوهر تو. اگه اشرف مخلوقات بود که خدا این بلا رو سرش نمی‌آورد. گوشت خرچنگ که چه عرض کنم، گوشت کبک و تیهو هم زیر زبونش انگاری زهر هلاهله. باور نداری از خودش بپرس.

مثل آدمی که کر و لال باشه و صداهای دور و اطرافش به نظرش بی‌معنی و نخراشیده باشه، اون هم مزه‌ها توی دهنش همین‌طوره. چه خیارشور بخوره چه سیب گلاب. همه‌‌شون براش فقط یه مزه داره. خیلی داریم نمونه این جور آدما ها. این‌ها در واقع از همون بچگی حس چشاییشون رو از دست دادن. فقط حس بویاییشون کار می‌کنه. قصد توهین ندارم ها. دستم بشکنه اگه بخوام توهینی به اون بنده خدا کرده باشم. مگه از سفره من نون می‌خوره که بدخواهش باشم...

این کتاب با 152 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 6 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

کد خبر 2315860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha