۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۳۱

تنگستانی خبر داد:

کاهش 57 درصدی صید در آب‌های استان بوشهر

کاهش 57 درصدی صید در آب‌های استان بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر از کاهش 57 درصدی صید در آب‌های استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن تنگستانی بعدازظهر چهارشنبه در بررسی وضعیت میگوی استان بوشهر اظهار داشت: صید میگو از هفته گذشته در استان بوشهر آغاز شده است ولی به علت صید غیر مجاز و برخی عوامل دیگر شاهد کاهش میزان صیاد توسط صیادان هستیم.

وی با اشاره به  کاهش 57 درصدی صید در آب‌های استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: تاکنون 530 تن میگو در آبهای استان صید شده است که وضعیتی مشابه میانگین 10 سال اخیر دارد ولی نسبت به سال گذشته 57 درصد کاهش یافته است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر ادامه داد: د سال‌های گذشته 90 درصد میگوها از نوع میگوی ببری بود که امسال بیش از نیمی از میگوهای صید شده از انواع دیگر میگو از جمله میگوی سفید، خنجری و سرتیز هستند.

وی تاکید کرد: هر چند طی 10 سال اخیر متوسط میزان صید میگو در آب‌های استان بوشهر یک‌هزار و 500 تن بوده است ولی در سال گذشته صیادان موفق شدند که بیش از دو هزار و 420 تن میگو در استان صید کنند.

تنگستانی صید بی رویه و غیرمجاز را به عنوان یکی از مهمترین عوامل کاهش صید ماهی نام برد و خاطرنشان ساخت: برخی از مردم از قیمت بالای میگو ناراضی هستند که از هفته آینده و با حضور لنج‌ها در اسکله قیمت میگو کاهش خواهد یافت.

برداشت200تن میگو از مزارع پرورشی این شهرستان

رئیس شیلات شهرستان دیر نیز به وضعیت میگوی پرورشی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم که در سال جاری بیش از ٢٠٠ تن میگو از مزارع پرورشی شهرستان برداشت شود.

عقیل امینی از پایان عملیات ذخیره سازی لارو میگو در سایت خور بردستان خبر داد و افزود: گونه معرفی شده به استخر های سایت خور بردستان از گونه وآنامی بوده و غذایی مورد استفاده از شرکت‌های تولیدی استان است.

وی خاطر نشان کرد: عملیات ذخیره سازی ٢٨میلیون و٣۶٠هزار قطعه پست لارو میگو در سطح هفت مزرعه آماده سازی شده و مجموع ٩٨ استخر به اتمام رسید.

رئیس شیلات شهرستان دیر افزود: در فصل پرورش میگو سال جاری نسبت به سال ٩٢ تعداد ٢مزرعه دیگر فعال شده و میزان ذخیره سازی از ١٨ میلیون قطعه لارو به بیش از ٢٨ میلیون قطعه رسیده است.

وی گفت: امید است در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده در پایان فصل پرورش بیش از ٢٠٠ تن میگو از مزارع پرورشی شهرستان برداشت شود.

امینی بیان کرد: با توجه به کاهش آبزیان دریایی، نیاز است که با حمایت مسئولان بویژه فرماندار و معاونان فرمانداری زمینه سیاست آبزی پروری با ورود بخش خصوصی در این شهرستان فراهم کنند.

کد خبر 2344908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha