۱۸ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۴۹

معاون رسانه ملی:

رویکرد معاونت برون مرزی در دوران جدید هم افزایی است

رویکرد معاونت برون مرزی در دوران جدید هم افزایی است

معاون برون مرزی صدا وسیما، رویکرد دوران جدید رسانه برون مرزی را «هم افزایی» واحدهای مختلف این رسانه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اخگری معاون برون مرزی صدا وسیما صبح روز چهارشنبه 17 دی در مراسم تودیع و معارفه مدیران این معاونت، رسانه برون مرزی را مجموعه‌ای منحصر به فرد در کل کشور نامید که در آن از همه گروه‌های زبانی، نیروهای متخصص با تولید و ترجمه آثار، بهترین فرصت را برای هم افزایی در واحدهای مختلف و متعدد این مجموعه برای پیشبرد اهداف برون مرزی فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به تغییر و تحولات در شبکه جهانی سحر و آغاز دوره جدید این مجموعه به عنوان شبکه رادیویی و تلویزیونی، هدف از این اقدام را «تشریک مساعی بر محور زبان» عنوان کرد و گفت: این شبکه اکنون با پرهیز از موازی کاری در راستای افزودن به کار و تولید فعالیت می‌کند که موفقیت بیشتر وب سایت‌ها را هم در پی دارد.

اخگری در این زمینه خاطرنشان کرد: در حوزه نیومدیا (رسانه‌های نوین) یعنی عرصه اینترنت و وب، متن و صوت و تصویر به هم می‌رسند که آن را تقاطع رسانه‌ای می‌گویند.

وی افزود: در شبکه سحر از این تقاطع به سمت آن جاده‌ها می‌رویم،  یعنی تحریریه برخط(آنلاین)، ترجمه‌ها و تولیدات، یک خروجی برای صوت در رادیو و یک خروجی هم به سمت تصویر دارند و همزمان در وب نیز بازگذاری می‌شود. بر این اساس با صرفه جویی نیروی انسانی و هم افزایی آنها، به جای کار در جزیره‌های کوچک، یک مجموعه بزرگ با هم کارمی‌کنند.

محمد اخگری برون مرزی

وی در بخشی از سخنان خود، پروژه راهی به سوی نور در معاونت برون مرزی در زمان معاونت دکتر سرافراز را مورد اشاره قرار داد و گفت، در این مجموعه در نتیجه هم افزایی گروه‌های مختلف در برون مرزی،  ترجمه و تفسیر قرآن در یک نرم افزار به بیش از 30 زبان تولید شد که امروز در وب سایت‌های برون مرزی قابل استفاده است.

معاون برون مرزی، با اشاره به کار رادیو و تلویزیونی رسانه‌های بزرگ دنیا، ساختمان برون مرزی را تنها مجموعه سازمان صدا و سیما دانست که استودیوی رادیو، تلویزیونی و موسیقی در کنار هم کار می‌کنند.

اخگری در تبیین برنامه‌های آتی معاونت برون مرزی، با اشاره به تولیدات و تجربیات ارزشمند شبکه‌های مختلف برون مرزی همچون پرس تی وی، العالم و الکوثر، خاطرنشان کرد: فعالیت این شبکه‌ها با هم مرتبط است و با زبان گردانی تولیدات یکدیگر می‌توانند بر مبنای هم افزایی، در مناطق تحت پوشش تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

معاون برون مرزی صدا و سیما در مراسم میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات و درگیری‌ها در منطقه و ضرورت وحدت و انسجام مسلمانان، اهمیت رسانه برون مرزی را در این عرصه مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد که رسانه برون مرزی در هدف خود مبنی بر آگاهی بخشی به ملت‌ها به ویژه مسلمانان موفق باشد.

به گزارش مهر، در نخستین گام از تحولات معاونت برون مرزی در دوره جدید، با ادغام  5 رادیوی برون مرزی به زبان‌های کردی، آذری، اردو، فرانسه و بوسنی در 5 سیمای همزبان در شبکه سحر، شبکه جهانی سحر از این پس به عنوان شبکه رادیو تلویزیونی سحر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در مراسمی‌ که روز گذشته در سالن بسیج صدا وسیما برگزار شد، علیرضا سلیمانی زاده به عنوان مدیر جدید شبکه سحر حکم مدیریت خود را از اخگری دریافت کرد. در این مراسم همچنین از حمیدرضا محمد مدیر سابق گروه فرهنگ و معارف که به افتخار بازنشستگی نائل شده است تقدیر و ابراهیم آبادی به عنوان سرپرست گروه معرفی شد.

کد خبر 2460622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha