۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۵۳

حجت الاسلام علوی:

دشمن از وحدت و اتحاد امت های اسلامی نگران می شود

دشمن از وحدت و اتحاد امت های اسلامی نگران می شود

ورامین - عضو جامعه المصطفی العالمیه گفت: دشمنان اسلام هیچگاه دوست ندارند وحدت و اتحاد در میان امت اسلامی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی علوی که به مناسبت هفته وحدت به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه ورامین سخن می گفت با اشاره به تلاش های نبی مکرم اسلام(ص) برای گسترش دین اسلام در اقصی نقاط جهان اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) رسالت خود را در سرزمینی آغاز کردند که در جاهلیت محض قرار داشته و حتی مردم آن قادر به خواندن و نوشتن هم نبودند.

عضو جامعه المصطفی العالمیه افزود: رسالت پیامبر اکرم نیز با دشمنی و سختی های بسیاری همراه بود به طوری که کفار و دشمنان اسلام از هیچ کوششی برای ضربه زدن و شکست حضرت محمد(ص) دریغ نورزیدند اما ایشان با تمام وجود مصائب و مشکلات را تحمل کردند.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) با تربیت اصحاب و یاران برجسته ای و اعزام آنان به مناطق مختلف جهان سبب گسترش تعالیم حیات بخش اسلامی شدند و با ظهور دانشمندان و اندیشمندان بزرگ و فرهیخته، تحول علمی در نقاط مختلف جهان را به ارمغان آوردند.

پیامبر اکرم(ص) پیام آور وحدت و یکپارچگی امت اسلامی بودند

علوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد با سعادت امام جعفر صادق(ع) اضافه کرد: امام جعفر صادق(ع) با استفاده از شرائط و مقتضیات زمان نقش مهم و کم نظیری را در گسترش فرهنگ تشیع و آشنایی مردم با سیره اهل بیت عصمت و طهارت ایفا کردند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با تربیت هزاران شاگرد برجسته و بزرگ و اعزام آنان به نقاط مختلف جهان سبب شدند تا پیروان تشیع افزایش چشمگیری پیدا کرده و پایگاه های مختلفی بدین منظور تشکیل شود.

وی سپس با اشاره به تلاش نبی مکرم اسلام برای ایجاد وحدت و اتحاد در میان امت اسلامی تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) پیام آور وحدت و یکپارچگی در میان امت اسلامی بودند و همواره تلاش خود را برای جلوگیری از تفرقه و تشتت در میان مسلمانان به کار می بستند.

عضو جامعه المصطفی العالمیه وحدت امت اسلامی را یک ضرورت انکارناپذیر در عصر حاضر دانست و یادآور شد: دشمنان اسلام هیچگاه دوست ندارند وحدت و اتحاد در میان امت اسلامی ایجاد شود زیرا در این صورت بسیاری از توطئه ها و نقشه های استکبار از بین خواهد رفت.

علوی گفت: دشمنان از هر ابزار و وسیله ای برای ضربه زدن و ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی استفاده می کنند به همین خاطر باید مسلمانان هوشیار باشند و نسبت به توطئه های دشمنان با بصیرت و دقت حرکت کنند.

 

کد خبر 2461232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha