۶ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۲۳

عزیزی به مهر خبر داد:

ساماندهی چرای دام در ۹۰۰ سامانه عرفی در مراتع استان سمنان

ساماندهی چرای دام در  ۹۰۰ سامانه عرفی در مراتع استان سمنان

سمنان - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ساماندهی چرای دام در ۹۰۰ سامانه عرفی در مراتع استان خبر داد و گفت: دو میلیون هکتار از مراتع استان سمنان دارای طرح مرتعداری هستند.

 سید نقی عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سطحی بیش از سه میلیون هکتار از مراتع قشلاقی استان سمنان در قالب بیش ۸۸۰ سامانه عرفی، پروژه های ساماندهی چرای دام اجرا شده است.

 وی گفت: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح بیش از یک هزار و ۵۰ میلیون ریال بوده که با استفاده از مشارکت همه جانبه بهره برداران مرتعی همچنین هماهنگی و همکاری ادارات دیگر مانند امور عشایری و محیط زیست و استفاده از توان کارشناسی اداره کل و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های استان، شاهد اجرای این پروژه بوده ایم.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه اجرای این عملیات در مراتع قشلاقی است، که با توجه به وقوع خشکسالی بی سابقه در سطح مراتع استان، اجرای دقیق این پروژه و اقداماتی مانند تامین آب شرب دام  و ... بسیار حیاتی و تاثیر گذار خواهد بود، گفت: در همین راستا هماهنگی های متعددی با ادارات امور عشایری و حفاظت محیط زیست نیز به عمل آمد.

عزیزی در خاتمه پیرامون اجرای طرح های مرتعداری نیز اظهار داشت: هم اکنون بیش از دو میلیون هکتار از مراتع استان سمنان دارای طرح مرتعداری هستند و سطحی بیش از ۵۵۰ هزار هکتار هم تحت پوشش بیمه است.

کد خبر 2473928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha