۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۳۴

انتشار «تحریر الاصول» اثر آیت‌الله محمدمهدی موسوی بجنوردی

انتشار «تحریر الاصول» اثر آیت‌الله محمدمهدی موسوی بجنوردی

«تحریر الاصول» اثر آیت‌الله محمدمهدی موسوی بجنوردی که در بردارنده دیدگاه های وی در کلیه مباحث اصول فقه بوده و با نگرشی نقادانه به مبانی اصولیین متأخر و روشی اجتهادی است منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آخرین روزهای سال ۱۳۹۳ کتاب «تحریر الاصول» اثر ارزشمند حضرت آیت الله حاج سید محمدمهدی موسوی بجنوردی انتشار یافت. این اثر ضمن در برداشتن مباحث الفاظ و اصول عملیه حاوی دیدگاه های وی در کلیه مباحث اصول فقه بوده و با نگرشی نقادانه به مبانی اصولیین متأخر و روشی اجتهادی نگاشته شده است.

این کتاب حاصل تدریس چند دوره درس خارج اصول می باشد که بر خلاف روش جاریِ تقریر نویسی، آیت الله موسوی بجنوردی به رشته تحریر درآمده است. کتاب مذکور به زبان عربی و در حدود ۱۰۰۰ صفحه در دو جلد به زیور طبع آراسته شد.

لازم به ذکر است آیت الله موسوی بجنوردی که تحصیلات خود را تا عالی ترین مراتب اجتهاد در نجف اشرف به انجام رسانده، از برجسته ترین تلامیذ آیات عظام میرزا حسن بجنوردی، شیخ حسین حلی، سید محمود شاهرودی و سید محسن حکیم بوده و پس از سال ها تحصیل و تدریس در نجف به تهران هجرت و طی بیش از چهار دهه به تدریس سطوح عالی و دروس خارج فقه و اصول اشتغال داشته است.

بر اساس اطلاع واصله به زودی سایر آثار وی در زمینه مباحث فقهی نیز انتشار خواهد یافت.

کد خبر 2526707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha