۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح کرد؛

گله‌مندی از مجلس برای تعطیلی شنبه/ اسراییل دستاوردی نداشته است

گله‌مندی از مجلس برای تعطیلی شنبه/ اسراییل دستاوردی نداشته است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: یک گله از مجلس به دلیل قانون تعطیلی شنبه کنم؛ به جامعه مؤمنین برخورد و نفهمیدیم علت همچنین مسأله‌ای در این شرایط چیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: حضور رهبر انقلاب در این نمایشگاه که جلوه ویژه‌ای از این رخداد فرهنگی بزرگ محسوب می‌شود، برای همه ما این پیام را دارد که باید این فرصت را غنیمت بشماریم و برای انس با کتاب قراری با خودمان بگذاریم که وقت مطالعه را بیشتر کنیم.

وی در ادامه گفت: چند نوبت در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص مسأله مسکن و بازار مسکن مخصوصاً مسأله اجاره بها صحبت کرده بودم و از مسؤولان محترم می‌خواهم که در این زمینه فکر اساسی داشته باشند و به حمایت از مستأجران بیایند.

ضرورت منطقی شدن بازار مسکن

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در تهران ۵۱ درصد و در کشور ۳۱ درصد مستأجر هستند. سالم شدن و منطقی شدن بازار مسکن زندگی بسیاری از مردم را آرامش می‌دهد.

وی افزود: لذا باید اینجا صمیمانه از مجلس محترم شورای اسلامی که در روزهای پایانی مسؤولیت خودش این کار بسیار ارزشمند را انجام داد و قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها را تصویب کرد، تشکر کنیم.

حجت الاسلام حاج‌علی اکبری گفت: نتیجه همکاری نزدیک بین دولت و مجلس و عنایت خاص شورای نگهبان این شد که این قانون روز ۱۰ اردیبهشت در مجلس تصویب می‌شود، دوازدهم در شورای نگهبان تأیید می‌شود و بیست و پنجم نیز ابلاغ می‌شود. این نشان دهنده یک درک مناسب و مفاهمه در این زمینه است. الان مطالبه همه ما اجرای جدی، تمیز و با کیفیت این قانون است.

علت تعطیلی شنبه‌ها در این شرایط چیست؟

امام جمعه موقت تهران گفت: اما یک گله هم از مجلس به خاطر قانون تعطیلی شنبه کنم؛ به جامعه مؤمنین برخورد و نفهمیدیم علت همچنین مسأله‌ای در این شرایط چیست و لابد دلایل خاص خودشان را داشتند و شورای نگهبان فرصت دارد در این زمینه مساله را حل و فصل کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به اهمیت موضوع حجاب و عفاف پرداخت و با اشاره به اینکه مساله لباس و پوشاک مربوط به سبک زندگی و مؤثر روی روش زندگی مردم است و مسائل جامعه شناختی دارد، افزود: پیمایش سال ۱۴۰۱ از سبد زندگی مردم ۵/۵ درصد مربوط به پوشاک و لباس و متعلقات آن است. دشمنان نیز به شدت روی این موضوع کار می‌کنند، چون هم تأثیر فرهنگی عمیق و هم بازار فعال و منافع اقتصادی دارد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری اضافه کرد: انگیزه اقتصادی و فرهنگی درباره بازار پوشاک و لباس وجود دارد که در این بازار حدود ۳۰ درصد قاچاق رخ می‌دهد. همچنین در این بخش حجم قابل توجهی واردات صورت می‌گیرد. این بازار فرایند پیچیده‌ای از طراحی، تولید و عرضه داشته که در همه مراحل به تجدید نظر، برنامه‌ریزی، حمایت و دقت و اعمال شاخص‌های حکمرانی دینی نیاز است. عمده طراحی‌های لباس بر اساس طراحی غربی و تقلید و کپی برداری از آن‌ها است به طوری که کسانی که بخواهند لباس عفیفانه تولید کنند، با گرفتاری‌های خاص خود مواجه می‌شوند. همچنین در بخش تبلیغ و ترویج نمونه‌ها و الگوهای ایرانی - اسلامی گرفتار تعلل‌هایی هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن فعال بوده تا ذائقه جامعه و نسل جوان را متوجه لباس‌های جلف و دور از شخصیت ایمانی و انسانی و اسلامی ما کند، تاکید کرد: در این عرصه مجموعه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش وظیفه بزرگی داشته و صداوسیما و سینما و سینمای خانگی نیز باید توجه کنند، البته که تلاش‌هایی شده اما با وضعیت مطلوب جامعه فاصله خیلی زیادی است.

بازار ما بازار اسلامی خیلی فاصله دارد

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه مؤمنان گلایه مند هستند و برای تهیه لباس خوب و مناسب مشکل دارند، گفت: بازار ما با بازار اسلامی خیلی فاصله دارد و موضوع ما با حجاب و عفاف در اینجا است. باید این ریشه‌ها حل و فصل شود. امیدوارم مسئولان در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی اهتمام داشته و خانواده‌ها و صنف فروشندگان کمک کرده تا شاهد اتفاق‌های بهتری باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، گفت: رژیم صهیونیستی در وضعیت بسیار بد، رسوا، خفت بار و در باتلاقی از رسوایی‌های چندجانبه گرفتار شده است. هفت و نیم ماه از مقاومت جانانه ملت بزرگ و مظلوم و هفت و نیم ماه سبوعیت این جنایت‌پیشگان، حکایت از این دارد که رژیم صهیونیستی و حامیانش هیچ محاسبه درستی در این جریان نداشتند و در عوض نشان داد جبهه مقاومت و گروه‌های مقاومت دارای برنامه‌ریزی و محاسبه‌های دقیق بودند که توانستند هفت و نیم ماه زیر این فشار سنگین مقاومت کنند و دشمن را اینگونه مستاصل کنند.

وی افزود: این رژیم پلید برای دستاوردسازی، رفح را فعلاً موضوع کار خودش قرار داده است. رفح شاه‌راه حیاتی برای مردم محاصره شده در غزه حساب می‌شود. گذرگاه رفح الان تبدیل به یک پادگان نظامی بزرگ و پر از تانک‌های رژیم صهیونیستی شده است. جمعیت مهاجر و ساکن الان عمدتاً در رفح ساکن هستند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: صهیونیست‌ها می‌خواهند به مقاومت ضربه بزنند و به حسب ظاهر بایدن نیز توصیه می‌کند که رژیم صهیونیستی این کار را نکند و البته این یک بازی است و یک نمایش است که بیشتر مصرف داخلی برای آن‌ها دارد. همه می‌دانند که پشتیبان اصلی و شریک اصلی در تمام جنایات صهیونیست‌ها، ایالات متحده است.

ضربات جدی مقاومت به رژیم صهیونیستی

وی افزود: مقاومت ضربه‌های بسیار جدی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است و این‌ها باورشان نمی‌شد بعد از هفت و نیم ماه همچنان جریان مقاومت وسط صحنه است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جمع بندی این است که در این هفت و نیم ماه رژیم صهیونیستی هیچ دستاوردی جز شکست در دیپلماسی، میدان و نزد افکار عمومی نداشت و در مقابل، جبهه مقاومت در دیپلماسی، میدان و نزد افکار عمومی الحمدالله موفق و سربلند بوده است.

کد خبر 6108897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      اجاره اجباری جای تشکر هم دارد؟
    • اسلام IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      3 10
      چرا دین یهود را برای ما تعطیل میکنند مگر قران نگفته که یهودیان دشمنان سر سخت اسلام و مسلمین هستن مجلس یازدهم که خود را انقلابی معرفی کرد چرا موقع خدا حافظی مسلمانان را ناراحت کرده، و ایرانیان را جلوی مسلمانان شرمنده کرد
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 3
      مردم ما کارها را بطور آرام و در طول هفته انجام میدهند. همانطور که دین اسلام دعوت به آرامش، در حین کار را توصیه فرموده. ما مثل خارجی ها نیستیم. تعطیلات آخر هفته در فرهنگ یانکی هاست نه در فرهنگ ایرانی اسلامی. خیلی از قوانین آنها را وارد ایران کردیم اما جواب معکوس گرفتیم، مثل "خصوصی سازی" و ....