۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸

حجت الاسلام عسگری خبر داد:

ارسال اسناد مالی دوره قبل دانشگاه آزاد به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

ارسال اسناد مالی دوره قبل دانشگاه آزاد به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای تکمیل روند تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد، اسناد مالی دوره قبل به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عسگری با اشاره به مباحث و سوالات طرح شده در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با رئیس دانشگاه آزاد گفت: موضوعات فرهنگی، توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، طرح تحقیق و تفحص، چرایی اجرای طرح تجمیع ۲ و اینکه این طرح بنا به دلایل سیاسی انجام شده یا ضروvت های سازمانی از جمله مواردی بود که از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد.

وی افزود: رئیس دانشگاه پس از شنیدن سوالات نمایندگان به ارائه گزارشی از فعالیت های تیم مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی طی ۲۲ ماه گذشته پرداخت و گفت که حیات دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط فعلی به توسعه کیفی وابسته است. همچنین میرزاده به مقایسه اقتصاد دانشگاه های دولتی و دانشگاه غیر دولتی پرداخت و ماموریت دانشگاه های نسل سوم را کارآفرینی دانست.

معاون امر مجلس دانشگاه آزاد با اشاره به دیگر پاسخ های رییس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه با اعضای کمیسیون اصل ۹۰، گفت: توسعه رشته های چند نظمی با توجه به آمایش سرزمینی و نیازهای کشور، تاسیس شرکت های دانش بنیان و شهرک های فناوری از جمله مواردی بود که میرزاده از آنها به عنوان اهداف دانشگاه آزاد اسلامی نام برد.

حجت الاسلام عسگری افزود: اجرایی نشدن مصوبه ۷۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از مواردی بود که در گزارش تحقیق و تفحص به آن اشاره شده بود، از آنجایی که این گزارش مربوط به مدیریت سابق دانشگاه می شود، رئیس دانشگاه آزاد موضوع را نپذیرفتند و به ارائه گزارشی از برنامه های خود در راستای اجرایی کردن این مصوبه پرداختند.

وی ادامه داد: میرزاده همچنین در این جلسه به تصویب چارت تشکیلاتی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت که یکی از افتخارات ما این است که تلاش های جدی در راستای اجرای مصوبه ۷۲۱ و مدیریت استانی دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده ایم.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با توجه به آنکه در این گزارش مدیریت قبلی دانشگاه لحاظ نشده است، مقرر شد مدارک لازم در خصوص دوره قبل به ویژه اسناد مالی در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقطه نظرات و پیشنهادهای سازنده نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گزارش تحقیق و تفحص، از تشکیل کارگروهی برای پیگیری این دیدگاه ها در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

حجت الاسلام عسگری ضمن ارزیابی مثبت خود از این جلسه گفت: در این نشست همچنین طه هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی و غریبی معاون آموزشی دانشگاه به ارائه گزارشی از فعالیت حوزه های مربوطه خود پرداختند و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

کد خبر 2785690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha