۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۱۵

پایان نهمین جشنواره موسیقی جوان

اسعدی برای چهارمین بار دبیر شد/ نگرانی مهم معاون وزیر

اسعدی برای چهارمین بار دبیر شد/ نگرانی مهم معاون وزیر

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره موسیقی جوان در حالی برگزار شد که هومان اسعدی برای چهارمین بار به عنوان دبیر دهمین دوره این رویداد موسیقایی انتخاب شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره موسیقی جوان جمعه شب ۲۰ شهریورماه با حضور تعدادی از هنرمندان و شرکت کنندگان این دوره از جشنواره در تالار وحدت تهران برگزار شد.

هومان اسعدی دبیر نهمین جشنواره موسیقی جوان در ابتدای این مراسم که سه ساعت به طول انجامید ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره توضیح داد: در هر سه دوره اخیر که من مسئول برگزاری جشنواره بودم به همراه سایر همکارانم نهایت تلاش خود را برای ارتقای وضعیت کیفی جشنواره نسبت به دوره قبلی انجام دادیم. ما در سال ۹۲ جشنواره را با تمرکز بر موسیقی دستگاهی ایرانی برگزار کردیم و در دوره بعدی نیز بخش موسیقی کلاسیک را به آن اضافه کردیم و خوشبختانه در دهمین دوره برگزاری این فستیوال بود که موفق شدیم بخش موسیقی نواحی را نیز به جشنواره اضافه کنیم. همچنین با اضافه شدن جمع بزرگی از استادان بزرگ برجسته موسیقی ایرانی تلاش کردیم تا هر چه بیشتر بر کیفیت جشنواره بیفزاییم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: هر جشنواره که ماهیت رقابتی دارد ضوابط و محدودیت های خاص خود را نیز دارا است از این جهت ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا این دوره از جشنواره در بهترین شکل ممکن خود مورد ارزیابی قرار گیرد و خوشحالیم از اینکه توانستیم تا حدود زیادی نسبت به ارتقاء سطح کیفی آثار کارهایی را انجام دهیم.

سرمایه گذاری ما در بخش جوانان هیچ گاه از بین نمی رود

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به دوره های اول برپایی جشنواره موسیقی جوان بیان کرد: این جشنواره در سال های اول خود از معدود رویدادهای موسیقی کشور بود که با استقبال بسیاری زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد. در آن زمان هنرستان ها و دست اندرکاران آموزش موسیقی کشور به صورت بسیار گسترده ای در جشنواره شرکت کردند و این نشان دهنده موضوع مهم توجه بیشتر به حوزه آموزش موسیقی است که نیازمند به امکان سنجی است و می تواند به عنوان یک موج موثر در حوزه موسیقی جایگاه ارزنده ای ایفا کند.

وی ادامه داد: حضور بسیار گسترده و خوبی که استادان صاحب نام موسیقی کشور در دوره های قبلی و فعلی جشنواره موسیقی جوان به عمل آورده اند یک تشویق متقابل برای هنرمندان جوان در جهت ورود به عرصه های حرفه ای موسیقی است. من معتقدم جشنواره موسیقی جوان موقعیت بسیار ممتازی را بدست آورده که می تواند نسبت به بسیاری از جشنواره های دیگر حوزه موسیقی کشور مهمتر باشد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: ما فقط یک نگرانی داریم؛ اینکه باید به فکر جوانان برومند و مستعد شرکت کننده در جشنواره باشیم و آنها را نگهداریم و امیدوارم در هفته های آینده که با حضور استادان صاحب نام موسیقی پیرامون آسیب شناسی جشنواره نهم جلساتی را برگزار خواهیم کرد این موضوع را نیز در اولویت کاری خود قرار دهیم.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: عنوانی به نام موسیقی نواحی هویت دهنده موسیقی کشور ما است که باید به شایستگی در جهت معرفی آن بکوشیم و مطمئن باشید سرمایه گذاری ما در بخش جوانان هیچگاه از بین نخواهد رفت. این حوزه حوزه ای است که خیلی ها به آن نظر دارند و ما نیز وظیفه داریم از وجود این عزیزان استفاده کنیم.

بر اساس این گزارش بعد از پایان صحبت های مرادخانی با قرائت حکمی توسط عباس سجادی که اجرای مراسم را برعهده داشت هومان اسعدی برای چهارمین سال پیاپی به عنوان دبیر دهمین جشنواره موسیقی جوان انتخاب شد.

اجرای تک نوازی گیتار به هنرمندی امیرحسین شیبانی، اجرای چند قطعه موسیقایی مرتبط با موسیقی نواحی تربت جام، آذربایجان، کرمانشاه و کردستان با هنرمندی مبین دورپور، اسماء میکائیلی، علی کمالی و پارسا احمدزاده، اجرای دو قطعه دو نوازی عود و تنبک از دیگر بخش های مراسم اختتامیه نهمین جشنواره موسیقی جوان بود.

رافائل میناسکانیان، هوشنگ ظریف، زیدالله طلوعی، نصرالله ناصح پور، محمدرضا درویشی، علی رهبری، مصطفی کمال پورتراب، کامبیز روشن روان، علی اکبر شکارچی، حمیدرضا نوربخش، بیژن بیژنی، داوود گنجه ای، اردشیر کامکار، فریماه قوام صدری، آرپینه اسرائیلیان، آذین موحد، مجید سینکی، سیمون آیوازیان، علیرضا تفقدی، پدرام فلسفی، سیاوش زهیرالدینی، مرجان قنبری، داوود جعفری، کریم قربانی، فرزاد طالبی، شهریار صدیق، بهرام جمالی، عبدالرحمان قوسی، هادی منتظری، مجید کیانی، حسین علیزاده، بهداد بابایی از جمله هنرمندان شرکت کننده در مراسم  بودند که به تناسب هر بخش با حضور بر صحنه جوایز برگزیدگان را اهدا کردند.

کد خبر 2912969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha