۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳

امام جمعه ورامین:

فاجعه منا ریشه آل سعود را می کند/نباید از جنایات وهابیت گذشت

فاجعه منا ریشه آل سعود را می کند/نباید از جنایات وهابیت گذشت

ورامین-امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با تأکید بر پیگیری و مجازات مسببان فاجعه منا گفت: فاجعه منا ریشه آل سعود را می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در درس اخلاق خود با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت: فاجعه منا بار دیگر کارآمدی رژیم آل سعود را به مردم جهان نشان داد.

وی با اشاره به این نکته که تقصیر عوامل برگزاری حج در عربستان در فاجعه منا قطعی است، افزود: باید با مسببان حادثه منا که منجر به کشته شدن هزاران حاجی و زائر بیت الله الحرام شدند، برخورد قاطع و جدی شود.

محمودی با اشاره به دشمنی دیرینه وهابیت با مکتب تشیع و اهل بیت عصمت و طهارت ادامه داد: وهابیت با اصل مکتب تشیع و گسترش تعالیم حیات بخش اهل بیت عصمت و طهارت مخالف هستند و  به همین خاطر مشاهده می کنیم که علمای وهابی به راحتی حکم کشتن شیعیان در ایران، عراق، سوریه و یمن را واجب می دانند.

امام جمعه ورامین با تأکید بر اینکه تمامی صحنه های فاجعه منا توسط دوربین های سعودی ضبط شده است، اضافه کرد: تمامی نقاطی که اعمال حج در آن انجام می شود، توسط دوربین های امنیتی عربستان سعودی کنترل می شود و به راحتی از روی فیلم های ضبط شده می توان با مقصرین این حادثه برخورد کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین متذکر شد: متأسفانه شاهد هستیم که حکام عربستان سعودی به جای عذرخواهی و برخورد با خاطیان فاجعه منا، عکس العمل خاصی ندارند و این موضوع باعث ناراحتی مردم جهان اسلام شده است.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با تأکید بر پیگیری و مجازات مسببان فاجعه منا گفت: فاجعه منا ریشه آل سعود را می کند، چهره این رژیم بیش از گذشته برای مردم جهان بویژه ملت های مسلمان مشخص شد.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت گسترش تذکر لسانی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط تمامی مردم جدی گرفته شود، اگر همه مردم با زبانی خوش و نیکو به تذکر لسانی بپردازند، شاهد بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی نخواهیم بود.

کد خبر 2935831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha