۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۲۶

امام جمعه موقت بجنورد:

سخنان رهبری زنگ بیدارباش نسبت به غفلت در دانشگاه ها بود

سخنان رهبری زنگ بیدارباش نسبت به غفلت در دانشگاه ها بود

بجنورد- امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به اینکه متأسفانه در دانشگاه ها غفلت شده است، افزود: سخنان و سفارش های اخیر مقام معظم رهبری، زنگ بیدارباش نسبت به این غفلت و لزوم نقش آفرینی در برابر آن بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، امام جمعه موقت بجنورد، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان وزارت خانه‌های علوم و علوم پزشکی و دانشگاهیان، بر لزوم توجه بیشتر به مسائل ارزشی در مراکز آموزش عالی مطابق فرموده رهبری تأکید کرد.

وی با بیان اینکه می بایست به مسائل ارزشی در کنار موارد آموزشی در دانشگاه ها توجه بیشتری شود، تصریح کرد: کوچکترین غفلت در دانشگاه ها زیان های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام ابوالفضلی اضافه کرد: دشمنان به دنبال تربیت اساتید و مدیرانی با تفکر، سبک زندگی و منش غربی هستند اما نظام و مملکت اسلامی مدیرانی دینی می خواهد به همین دلیل همه باید هوشیار باشند تا به خواب نیفتاده و در دانشگاه های ما مدیرانی با رفتار و گفتار غربی تربیت نشوند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت خراسان شمالی افزود: می بایست در کنار علم، اخلاق نیز ترویج یابد اما متأسفانه همان گونه که رهبری فرمود برخی اقدامات فرهنگی در دانشگاه ها را با برگزاری کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته اند که باید این رویه هر چه سریع تر اصلاح شود.

وی یادآور شد: در سال های گذشته ورود و خروج در دانشگاه ها کنترل می شد اما در زمان یکی از دولت ها، مسئولان شعار آزادی سر داده و همه زحمت ها بر باد رفت و اکنون نیز شماری از مسئولان به دنبال زنده کردن آن جریان هستند.

حجت الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه متأسفانه در دانشگاه ها غفلت شده است، افزود: سخنان و سفارش های اخیر مقام معظم رهبری، زنگ بیدارباش نسبت به این غفلت و لزوم نقش آفرینی در برابر آن بود.

وی تصریح کرد: لازم است در دانشگاه ها به جوانان میدان داده شود و به گونه ای اقدام شود که فضا در دست دانشجویان بسیجی، انقلابی، متدین و خانواده های شهدا و ایثارگران باشد نه آنکه اجازه فعالیت به این افراد داده نشود.

امام جمعه موقت بجنورد افزود: برخی اساتید در کلاس های درس خود ایجاد حقارت می کنند و در حالی که همه دشمنان به پیشرفت و توسعه ایران اسلامی اذعان دارند این اساتید از پس رفت و عقب ماندگی کشور سخن می گویند.

حجت الاسلام ابوالفضلی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت بیست و ششم آبانماه، سالروز آزادسازی سوسنگرد در سال ۱۳۵۹، اظهار کرد: متاسفانه به فتح سوسنگرد بی توجهی شده و این حماسه به خوبی به مردم معرفی نشده است در حالی که این مؤفقیت بزرگ کمتر از فتح خرمشهر و شکستن حصر آبادان نیست.

کد خبر 2965717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha