۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۱۱

فدریکا موگرینی:

حملات پاریس معنای تازه‌ای به مذاکرات صلح سوریه می‌دهد

حملات پاریس معنای تازه‌ای به مذاکرات صلح سوریه می‌دهد

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حملات تروریستی که جهان طی هفته های گذشته تجربه کرده است، از کشورهای حاضر در نشست وین ۲ خواست تا در برابر تروریسم با یکدیگر متحد باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، «فدریکا موگرینی» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آغاز نشست وین ۲ اعلام کرد که حملات خونین پاریس به تلاش های جهانی برای حل و فصل بحران سوریه معنایی جدید می بخشد.

نمایندگانی از ۲۰ کشور جهان از جمله ایران امروز شنبه در شهر «وین» اتریش جمع شدند تا راهی برای پایان دادن به بحران ۵ ساله سوریه بیابند- بحرانی که تا کنون ۲۵۰ هزار کشته در پی داشته و تعداد کثیری را آواره اروپا کرده است.

موگرینی در این باره به خبرنگاران گفت: روز غمبار دیگری آغاز شده و دیداری که ما اینجا در وین برگزار می کنیم معنای دیگری به خود می گیرد.

 وی در ادامه با توجه به حوادث تروریستی که در روسیه، لبنان، مصر، پاریس و ترکیه افتاده است گفت: کشورهایی که دور میز مذاکره نشسته اند، همه تقریبا درد، وحشت و شوک مشابه ای را طی هفته های گذشته تجربه کرده اند.

 این تجربه مشترک در پیامی واضح به ما می گوید که همه ما با یکدیگر متحد هستیم. اروپایی ها، اعراب، شرق و غرب، همه و همه تحت تاثیر تروریسم و آنهایی هستند که قصد تفرقه افکنی بین ما را دارند. پاسخ مناسب به این حملات تروریستی در گرو اتحاد ما، غلبه بر اختلافات  و تلاش مشترک برای برقراری صلح در سوریه است.

کد خبر 2966738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha