۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹

حکیمی‌پور در کنگره حزب مردم‌سالاری:

شورای سیاستگذاری اصلاحات نباید تا ابد ادامه داشته باشد

شورای سیاستگذاری اصلاحات نباید تا ابد ادامه داشته باشد

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه ما در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پذیرفتیم در شورای سیاستگذاری انتخابات را سامان دهیم،گفت: این مسئله بدان معنا نیست که این سامان علی‌الابد ادامه داشته‌باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حکیمی پور، دبیرکل حزب اراده ملت در چهاردهمین کنگره حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه سیاست یک عرصه کار جمعی است و حضور منفرد در آن معنی ندارد، اظهار داشت: کسانی که کار سیاسی انجام می دهند باید در قالب یک سازمان سیاسی و یک حزب متشکل شوند.

وی افزود: اینکه یک عده وارد سیاست شوند و بگویند ما در قالب هیچ حزب و گروهی نیستیم، یک حرف بی معنی و غیرمنطقی است.

حکیمی پور با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، نظام حزبی هم شناخته شده است، ادامه داد: انتخابات بدون تربیت حزبی منتج به نتیجه مطلوب نخواهد شد و حزب مردم سالاری در این مسیر بسیار خوب درخشیده است.

دبیرکل حزب اراده ملت تصریح کرد: باید احزاب پایه ای، فراگیر و سراسری در این کشور شکل بگیرند. یک حزب تمام‌عیار باید کادرهای تمام‌عیار داشته باشد که البته این کارها نیز هزینه دارد و باید برای آن شکیبایی به خرج داد. به عنوان مثال حزب کارگر  انگلیس یک قرن تلاش کرد و نهایتا توانست یک نماینده به مجلس بفرستد.

وی افزود: ما چاره ای جز حرکت در مسیر کار جمعی نداریم و باید در چارچوب تشکیلات، اهداف خود را به صورت محدود تعریف کنیم و در عین حال تلاش نامحدود داشته باشیم. استراتژی کار حزبی این است تا رسیدن به هدف ایجاد انگیزه کند. در غیر این صورت انرژی ها تحلیل می رود.

حکیمی پور با بیان اینکه در جریان اصلاح طلب تاکید ما این بوده که حزب محور و تشکیلات محور حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: ما در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پذیرفتیم تا در یک جمع وسیع تر یعنی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان انتخابات را سامان دهیم، اما این سامان علی‌الابد ادامه نخواهد یافت ما به این قضیه تاکید داریم که سامان جریان اصلاحات باید در قالب تشکل های هزینه داده شده باشد و معنی ندارد که ما در آستانه انتخابات احزاب را کمرنگ کنیم.

دبیرکل حزب اراده ملت گفت: شورای هماهنگی اصلاحات با قوت و قدرت کار خود را ادامه می دهد، اما تلاشمان این است که سیاست ورزی را در قالب خودش پیش ببریم و اگر اصلاح‌طلبان کرسی‌های اکثریت را در مجلس آینده کسب کنند، اصلاح نظام انتخاباتی و حزبی را در اولویت اصلی خود خواهند داشت.

کد خبر 3035939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha