۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۰۳

در کهگیلویه؛

آن مرد، سربلند آمد/ پیکر شهید خاکسار در زادگاهش آرام گرفت

آن مرد، سربلند آمد/ پیکر شهید خاکسار در زادگاهش آرام گرفت

دهدشت- امروزکهگیلویه میزبان مردی ازتبار باران بود، مردی که ۳۲ سال پیش عاشقانه برای سرزمینش جنگیدو در اسفندی که بوی بهارمی داد، شربت شهادت نوشید و دراسفند سالها بعد، سربلند به زادگاهش بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز پیکر بزرگ مرد ۱۸ ساله کهگیلویه شهید «نصرالله خاکسار» بر روی دستان مردمان سرزمینش تشییع و در کنار همرزمانش در گلزار شهدای دهدشت آرام گرفت.

همه زنان و مردان این دیار امروز با حلقه های گل و عطر گلاب به استقبال یار سفر کرده خود آمده بودند، آمده بودند تا شهادتش را تبریک بگویند و به پاس ایثار و فداکاری اش شاخه گلی تقدیم کنند.

 شهید «نصرالله  خاکسار»  ۹  اردیبهشت ماه ۱۳۴۴ در روستای داریاب منطقه دشمن‌زیاری کهگیلویه دیده به جهان گشود.

این شهید،  ۹ اسفند ۶۲ در عملیات آبی خاکی خیبر که در شرق رودخانه دجله و در حور الهویزه انجام شد، در منطقه عملیاتی خیبر در جزیره  مجنون در سن ۱۸ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید در اسفند ماه امسال توسط گروه تجسس در جبهه‌های دفاع مقدس در جزیره مجنون شناسایی شد.

در بخشی از وصیت نامه به جا مانده از این شهید آمده است: «به نام خداوند به وجود آورنده کائنات ...

جای چرایی نیست که انسان در این دنیا مهمانی است که اندکی نزد اصلش می ماند پس از اینجا کوچ می کند و به قرارگاه خود می رسد.

پس با توجه به کلام الله مجید ما در این دنیا مهمان هستیم و قرارگاه اصلی ما لقاء الله است، همانا رسیدن به معبود عاشقان یعنی پروردگار سبحان است و من با توجه به این سخنان به میدان جهاد می روم تا شاید با قطره خون ناقابلم بتوانم ساعاتی بیشتر این درخت پراقتدار اسلام را آبیاری کنم.

اما سخنی با دوستان و آشنایان، سلام بر دوستان و آشنایان از شما می خواهم که مرا ببخشید و حلالم نمائید و برای من هیچگونه ناراحتی نداشته باشید که این راه، راه مسلمین است و امیدوارم که همه شما راه شهدا را دنبال نمائید.»

کد خبر 3575358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha