۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸

امسال؛

یک میلیارد بچه‌میگو در مزارع پرورشی استان بوشهر کشت می‌شود

یک میلیارد بچه‌میگو در مزارع پرورشی استان بوشهر کشت می‌شود

بوشهر - مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: امسال یک میلیارد بچه‌میگو در مزارع پرورشی استان بوشهر کشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس‌علی زنده‌بودی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: صید و صیادی و آبزی‌پروری از مهم‌ترین رسالت‌های شیلات است که در این راستا طرح‌ها و برنامه‌های مختلف و متنوعی اجرا می شود.

وی با اشاره به تولید سالانه ۵۵ تا ۶۰ هزار تن محصولات آبزی در استان بوشهر اضافه کرد: سالانه حدود ۱۴ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود که تلاش ما در این بخش توسعه صنایع پرورش آبزیان است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تلاش برای حفظ، ذخیره، کنترل و مدیریت بهره‌برداری از ذخایر دریایی خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار صیاد در قالب ۴۰ اتحادیه و تعاونی صیادی در ۲۶ اسکله و بندر در بخش صید و صیادی استان بوشهر فعالیت دارند.

کشت میگو در ۳۵۰۰ هکتار

وی همچنین با اشاره به وجود ۳۲ واحد فرآوری و بسته بندی آبزیان در استان بوشهر، بیان کرد: سه هزار نفر در این بخش فعال هستند که سالانه ۱۷ هزار تن محصول بسته‌بندی و انجماد می‌شود.

زنده‌بودی با اشاره به سطح زیرکشت هفت هزار هکتاری پرورش میگو در استان بوشهر، اضافه کرد: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی در استان بوشهر برای کشت میگوی پرورش آماده است.

وی با اشاره به اینکه امسال سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پرورشی استان بوشهر زیر کشت می‌رود، افزود: امسال برای تولید میگوی پرورشی ۵۰ درصد از مولد خارجی و ۵۰ درصد از مولد داخلی استفاده می‌کنیم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از پیش‌بینی تولید ۱۴ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: امسال یک میلیارد مولد یا همان بچه میگو در ۱۲ کارگاه تکثیر میگو تولید و وارد مزارع می‌شوند و برای پرورش آنها به ۲۰ هزار تن غذای میگو نیاز است.

ساخت بزرگترین سایت پرورش ماهی کشور

زنده‌بودی با اشاره به برخی از محدودیت‌ها در زمینه صید ترال، گفت: این صید به علت از بین بردن آبزیان در کف دریا، دارای محدودیت‌هایی است و تنها در فصل میگو آزاد است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای توسعه پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر، افزود: بزرگ‌ترین پروژه پرورش ماهی در قفس کشور در دریاچه سد رئیس‌علی دلواری در شهرستان دشتستان آغاز شده است که امسال شاهد افتتاح فاز نخست آن خواهیم بود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به تولید دو هزار تن ماهی پرورشی در فاز نخست این پروژه، بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل کل پروژه نیاز است که ۳۵ میلیارد تومان آن آورده فرد است و مابقی از محل سرمایه بانک است.

کد خبر 3606791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha