۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۶

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان:

۳۰۰ بازرسی طی دو روز ماه رمضان از واحدهای غذایی اصفهان صورت گرفت

۳۰۰ بازرسی طی دو روز ماه رمضان از واحدهای غذایی اصفهان صورت گرفت

اصفهان- مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ۳۰۰ مورد بازرسی طی دو روز اول ماه مبارک رمضان از واحدهای غذایی اصفهان صورت گرفته است.

مهدی رفیعی در گفت‌وگو باخبرنگار مهر اظهار داشت: از ۱۰ روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان بازرسی‌ها از واحدهای مختلف تولیدی و توزیع مواد غذایی اصفهان آغاز شد.

وی بیان داشت: نزدیک به ۳۰۰ بازرس بهداشت محیط در طول ماه مبارک رمضان بر واحدهای مختلف نظارت می‌کنند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان بیان کرد: سال گذشته ۳۶۰ نمونه طی بازرسی‌ها در طول ماه مبارک رمضان در شهر اصفهان انجام گرفته است.

وی گفت: حدود هفت هزار و ۴۵۰ بازرسی پارسال از واحدهای حساس از جمله آش شله قلمکار و حلیم و بادمجان، مراکز تولید زولبیا و بامیه و رستوران‌ها انجام شده است.

رفیعی با اشاره به اینکه در این بازرسی‌ها ۵۲ مرکز تهیه و تولید و توزیع مواد غذایی و ۲۱ کارگاه تولیدی مواد غذایی غیر بهداشتی پلمب شد، اضافه کرد: در مجموع پنج هزار و ۴۶۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم و ۲۷۵ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

توصیه مرکز بهداشت به استفاده از ظروف خانگی برای خرید آش و حلیم

وی با توصیه به اینکه مردم به هنگام خرید حلیم، آش و کله پاچه بهتر است از ظروف خانگی استفاده کنند، گفت: استفاده از ظروف پریکس، شیشه ای و بلور برای آش و حلیم و کله پاچه مناسبت‌تر است.

رفیعی با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی مختلفی برای واحدهای تولید مواد غذایی گذاشته شده است، اضافه کرد: در همین راستا جلسات اموزشی با اتحادیه‌ قنادی‌ها، کبابی‌ها  و آش و حلیم برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای خرید حلیم و آش ترجیحا از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده شود، ادامه داد: در تولید زولبیا و بامیه لازم است از تمام مواد اولیه با کیفیت بالا از جمله زعفران مرغوب، تخم مرغ سالم، ماست بهداشتی، روغن مورد تایید وزارت بهداشت و مخصوص سرخ کردن، استفاده شود.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در صورتی که در پخت زولبیا  و بامیه این موارد رعایت نشود، برخورد قانونی صورت می گیرد.

کد خبر 3681438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha