۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۹

حجت الاسلام علی ملانوری خبر داد:

برگزاری ١٢ نشست علمی تخصصی با عنوان قطره‌ای از اقیانوس قرآن

برگزاری ١٢ نشست علمی تخصصی با عنوان قطره‌ای از اقیانوس قرآن

حجت الاسلام علی ملانوری مدیر کمیته نشست‌های نمایشگاه قرآن گفت: کمیته نشست‌های نمایشگاه قرآن ١٢ نشست علمی تخصصی برگزار خواهد کرد که عنوان آن، قطره‌ای از اقیانوس قرآن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افتتاحیه نشست‌های علمی - تخصصی بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‎‌المللی قرآن کریم، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی؛ رئیس نمایشگاه قرآن و حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملانوری؛ مدیر کمیته مجامع، محافل و نشست‌های نمایشگاه قرآن، روز چهارشنبه ٢٦ خرداد ماه در محل برگزاری نشست‌های نهادها و مؤسسات نمایشگاه قرآن برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملانوری؛ مدیر کمیته مجامع، محافل و نشست‌های نمایشگاه قرآن گفت: این نمایشگاه در دو حوزه فرهنگ و هنر خدمت‌رسانی می‌کند، آنچه مد نظر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد فهم قرآن است، اندیشیدن در متن قرآن است که ان‌شاءالله محقق شود.

وی افزود: کمیته نشست‌ها، ١٢ نشست علمی تخصصی برگزار خواهد کرد که موضوعات آن، قطره‌ای از اقیانوس قرآن است؛ معتقدیم اگر نهضت فهم قرآن را در سیاست‌گذاری ها پیگیری کنیم باید اندیشه و نظر امام(ره) و رهبری را بدانیم.

ملانوری خاطرنشان کرد: برای تسری دادن نهضت فهم قرآن در جامعه باید مفاهیم قرآن در مورد خانواده و جامعه را پیگیری کنیم. اگر بخواهیم فهم قرآن را به طور کلی مد نظر قرار دهیم باید نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را ببینیم که به همین دلیل نیز نشست‌ها چنین موضوعاتی دارند.

وی اظهارداشت: باید مباحثی را که در نشست ها مطرح می شود؛ بازنشر دهیم که در سال‌های آینده نیز بتوان از آنها استفاده کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار می شود.

کد خبر 3688266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha