۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۴

پایه‌گذار مدارس دینی خارج از کشور:

صحیفه سجادیه دومین کتاب اصیل اسلامی است

صحیفه سجادیه دومین کتاب اصیل اسلامی است

حجت‌الاسلام محمدرضا نوراللهیان، پژوهشگر دینی گفت: تنها کتاب اسلامی بعد از قرآن که از قرن اول هجری به‌جا مانده، صحیفه سجادیه است که می‌توان آن را منشور کربلا دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست تخصصی صحیفه سجادیه و قرآن کریم که در سالن نشست‌های تخصصی نمایشگاه قرآن برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدرضا نوراللهیان، پژوهشگر، حدیث‌شناس، محقق در زمینه دعاشناسی و پایه‌گذار مدارس دینی خارج از کشور گفت: صحیفه سجادیه در میان خود شیعیان نیز مظلوم است، این کتاب در دوره امامت امام‌سجاد(ع) پدید آمده و تنها کتابی است که گوینده، راوی و نویسنده آن، همگی معصوم هستند.

وی افزود: تنها کتاب اسلامی بعد از قرآن که از قرن اول هجری به‌جا مانده است همین صحیفه سجادیه است که می‌توان آن را منشور کربلا دانست.

این محقق دعاشناسی اظهارداشت: صحیفه سجادیه را امام‌سجاد(ع) بیان کرده، امام‌باقر(ع) نوشته است و امام‌صادق(ع) در زمان نگارش آن در جلسه حاضر بوده است که چنین چیزی را فقط در مورد صحیفه سجادیه داریم.

وی گفت: این کتاب تا زمان امام‌صادق(ع) در انحصار خاندان رسول‌الله(ص) بود و پس از آن یک دوره ٥٠٠ ساله دست خواص بوده است تا اینکه در زمان شیخ طوسی به دست عموم مردم رسیده است.

حجت‌الاسلام نوراللهیان در مورد قدیمی‌ترین نسخه موجود از صحیفه سجادیه گفت: این نسخه مربوط به سال ٤١٦ هجری قمری است، جالب است که این نسخه به خط کرامیه است و مالک آن نیز یکی از کرامیه است، کرامیه هزار سال است که ناصبی و دشمن اهل‌بیت(ع) هستند، اما این کتاب صحیفه سجادیه آنقدر متقن است که این‌ها آن را نگه داشتند.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار می شود.

کد خبر 3694653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha