۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳

حمایت پاتریارک کریل از مسلمانان روسیه در بازدید از غازان

حمایت پاتریارک کریل از مسلمانان روسیه در بازدید از غازان

پاتریارک کریل خطاب به مسلمانان روسیه تاکید کرد: کلیسای ارتدوکس در مبارزه با تروریسم ادارات دینی اسلامی روسیه را حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پاتریاک کریل با اشاره به اینکه همکاران کلیسا همواره مشکلات مرتبط با اسلام و برنامه‌­های تروریستی را جدی می­‌گیرند خطاب به مسلمانان روسیه تاکید کرد که ادارات دینی اسلامی روسیه می‌­توانند در امر مبارزه با تروریسم روی کمک­‌های کلیسای ارتدوکس حساب کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: «همکاران کلیسا همیشه مشکلات مرتبط با اسلام و برنامه‎­های تروریستی را جدی می­‌گیرند. بنابراین باید تلاش‌مان را متحد ساخته و بر این شر پیروز شویم تا مردم جامعه به دام این تبلیغات هول انگیز و از دست رفتن ایمان و اعتقاد نیفتند. اگر انسانی به راه کشتن مردم بی‌گناه بیفتد، از اصل و آموزه دین خارج شده و در زیر پرچم دین، دین را بی‌­اعتبار می­‌کند.»

به گفته پاتریارک کریل، مسلمانان روسیه بارها روی کمک و حمایت کلیسای ارتدوکس حساب کرده­اند. سال ۲۰۱۴ رمضان قدیروف رهبر جمهوری چچن در فدراسیون روسیه ضمن دیدار با پاتریارک نگرانی خود را نسبت به موانع بی­‌پایه و اساس در احداث مسجد ابراز کرد و گویا مانع تراشان به احتمال رشد افراط­‌گرایی اشاره می‌­کردند.

قدیروف در آن زمان می ­گفت که این طرز فکر نشان دهنده گمراهی است و از کلیسای ارتدوکس درخواست حمایت و مساعدت کرد.

علاوه بر این در مورد دیگری که اتفاق افتاد و بحث حجاب بالا گرفته بود، جامعه مسلمان روسیه روی سخنان پاتریارک و حمایت از مساله حجاب به عنوان یکی از ارزش­های دینی اسلام و مسیحیت حساب می­‌کردند.

کلیسای ارتدوکس در مورد حجاب موضع خود را به روشنی تبیین نکرد، اگرچه در آن زمان فسیوالود چاپلین رئیس وقت اداره همکاری‌­های کلیسا و جامعه ضمن اشاره به حجاب در دین مسیحیت و به‌ویژه اهمیت آن در مذهب ارتدوکس به نوعی از مسلمانان و ارزش­های دینی – فرهنگی آنها دفاع کرد. با این حال، کلیسا به طور رسمی از این موضع مسلمانان دفاع نکرد.

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در مسکو

کد خبر 3734097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha