۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲

لیست خرید هنری!

لیست خرید هنری!

یک هنرمند برای خلق اثر هنری از لیست مواد غذایی استفاده کرده است.

مجله مهر:‌دیوید شیریگلی مجسمه‌ساز است، مجسمههایی که او می‌سازد، را بیشتر به عنوان آثار هنری و برای ایجاد زیبایی در پارک‌ها و دیگر اماکن عمومی نصب می‌کنند. اما جدیدترین اثر او کار متفاوت و جالبی است!

مجسمه‌ای که نامش را «یادبود» گذاشته و در پارک مرکزی نیویورک از آن رونمایی شده، یک لیست از مواد غذایی بسیار بزرگ است که روی گرانیت جامد حک شده‌اند، لیستی شامل تخم‌مرغ، شیر، نان و کره‌بادام‌زمینی!

دیوید ۴۷ سال سن دارد و در انگلستان هنر خوانده، او به دلیل کارهای متفاوت و در برخی موارد ابزوردی که ساخته یا کشیده، شهرت پیدا کرده است. برای مثال او طرحی از یک موش و گربه دارد، در حالی‌که گربه دستانش را بالا بُرده و به نظر می‌رسد می‌خواهد موش را بگیرد، اما در ابرهایی کنار آن‌ها این نوشته‌ها را می‌توان خواند؛ گربه: «من تو را نخواهم کُشت» و موش: «خیلی ممنونم!» این طرح و دیگر طرح‌های این هنرمند معمولا در فضایی میان شوخی و جدی بودن و صداقت داشتن یا بیش از اندازه صادق بودن حرکت می‌کند. همین نگاه متفاوت آثارش را از دیگران جدا کرده و نصب آن‌ها در اماکن عمومی معمولا با استقبال مردمی که در منطقه حضور دارند، مواجه می‌شود.

کد خبر 3767828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha