آمریکا حمله به مواضع ارتش سوریه در «دیرالزور» را توجیه کرد

آمریکا حمله به مواضع ارتش سوریه در «دیرالزور» را توجیه کرد

فرماندهی مرکزی آمریکا اذعان کرد که ممکن است جنگنده های این کشور مواضع ارتش سوریه در «دیرالزور» را هدف قرار داده باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، فرماندهی مرکزی آمریکا اذعان کرد که ممکن است مواضع ارتش سوریه در دیرالزور را هدف قرار داده باشد. فرماندهی مرکزی آمریکا در عین حال مدعی شد که این اقدام اشتباها صورت گرفته است.

پنتاگون مدعی شد پس از دریافت اطلاعاتی از روس ها مبنی بر اینکه جنگنده های آمریکایی احتمالا در حال بمباران مواضع ارتش سوریه هستند پرواز جنگنده ها در نزدیکی دیرالزور را متوقف کرده است و در حال ارزیابی حملات به منظور کشف جزئیات آن است.

ارتش آمریکا همچنین مدعی شد که نیروهای ائتلاف تحت سرکردگی این کشور تصور می کردند که در حال حمله به عناصر گروه تروریستی داعش هستند.

لازم به ذکر است که فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف آمریکایی ساعت ۱۷ روز شنبه یکی از مواضع نظامی ارتش سوریه در «جبل ثرده» در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور را بمباران کردند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با بیان اینکه حمله جنگنده های آمریکایی تجاوز آشکار علیه سوریه و ارتش این کشور است، این حمله را گواه روشنی بر حمایت آمریکا و متحدانش از گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی برشمرد که دروغ بودن ادعاهای آنها در خصوص مبارزه با تروریسم  را آشکار می سازد.

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۶۲ نفر از نیروهای ارتش سوریه و زخمی شدن بیش از صد نفر دیگر در این حمله خبر داده بود. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده های آمریکایی از مرزهای عراق نسبت به نقض حریم هوایی سوریه مبادرت کرده اند.

کد خبر 3772067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha