۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان:

استفاده از فناوری روز برای رفع نیاز غذایی یک ضرورت است

استفاده از فناوری روز برای رفع نیاز غذایی یک ضرورت است

اصفهان- مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان گفت: استفاده از فناوری روز برای رفع نیاز غذایی امروز یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قندهاری ظهر دوشنبه در مراسم آغاز روز جهانی غذا در جمع دانش آموزان اظهار داشت: استفاده از غذای سالم ما را به سوی پیشرفت سوق می دهد و باید از فناوری روز برای نیاز غذایی استفاده کرد.

وی بیان داشت: امروز ترویج فرهنگ مصرف غذای سالم در جامعه لازم و ضروری است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان اضافه کرد: همه دانش آموزان سفیران سلامت در جامعه هستند و باید به خانواده ها توصیه کنند تا از غذای سالم استفاده کنند.

وی با اشاره به روزجهانی غذا و اصلاح الگوی تغذیه، حفظ و ارتقاء سلامت تصریح کرد: «آب و هوا در حال تغییر است. غذا و کشاورزی هم باید تغییر کند». این شعاری است که امسال دولت تدبیر و امید به آن تاکید داشته و شاید فلسفه آن این است که باید به برنامه های کشاورزی در جهان توجه داشته باشیم.

قندهاری تاکید کرد: در بسیاری از آیات و روایات الهی بر آداب و نحوه غذا خوردن تاکید شده است و بزرگان دین نیز به این موضوع توجه بسیاری داشته اند.

وی اضافه کرد: حضرت علی(ع) به تعادل در خوردن و توجه به نوع غذا تاکید کردند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان با بیان اینکه استفاده از غذای سالم انسان را برومند می کند، اذعان داشت: هر کشور توسعه یافته باید جوانانی برومند، پرتوان و متعهد داشته باشد و این منوط به تغذیه سالم است زیرا تغذیه سالم فکر و ذهنی سالم به بار خواهد آورد.

وی با اشاره به مساله اسراف در جامعه گفت: باید سفره های رنگین و پرخرج از جامعه برچیده شود و افراد باید به گرسنگانی که حتی به نان شب محتاج هستند، توجه کنند.

کد خبر 3798181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha