۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۰

۲۰۰۰ خانواده مددجو در خراسان شمالی نیازمند مسکن هستند

۲۰۰۰ خانواده مددجو در خراسان شمالی نیازمند مسکن هستند

بجنورد- مدیر تأمین مسکن و ساختمان کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بیش از دو هزار خانواده محروم در استان نیازمند احداث مسکن هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، علی نوری اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از دو هزار خانواده محروم در استان نیازمند احداث مسکن هستند، چنانچه خیران بخشی از هزینه ساخت مسکن را تقبل کنند، کمیته امداد بخش دیگر آن را پرداخت می‌کند.

نوری افزود: بیش از ۳۰۰ مورد مسکن مددجویی در خراسان شمالی توسط کمیته امداد تعمیر، تکمیل و بازسازی‌شده است.

وی تصریح کرد: به‌منظور تعمیر، تکمیل و بازسازی این تعداد مسکن مددجویی در استان اعتباری به میزان سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از محل منابع دولتی و کمک‌های مردمی هزینه شده است.

مدیر تأمین مسکن و ساختمان کمیته امداد استان بیان داشت: از مجموع تعمیرات انجام‌شده در استان ۷۰ مورد در شهرستان شیروان، ۶۶ واحد در اسفراین، ۶۴ واحد مددجویی در بجنورد، ۳۹ واحد در فاروج، ۲۷ واحد در رازو جرگلان، ۱۹ واحد در جاجرم، ۱۲ واحد در مانه وسملقان و پنج واحد در شهرستان گرمه موردبازسازی و تعمیر قرارگرفته است.

 نوری احداث حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و تخصیص اعتبار برای تعمیر مسکن را بخشی از فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد در استان برشمرد و افزود: احداث، تکمیل و بازسازی، پرداخت اجاره مسکن و تأمین انشعابات آب، برق، گاز از دیگر فعالیت‌های این نهاد است.

وی عنوان کرد: امسال حدود ۵۰ مورد حمام و ۳۰ مورد سرویس بهداشتی برای خانواده‌های تحت پوشش متقاضی احداث شد.

مدیر تأمین مسکن و ساختمان استان با اشاره به تعمیر مسکن مددجویان گفت: خانواده‌های نیازمند تعمیرات مسکن، ابتدا توسط مددکاران شناسایی‌شده و پس از انجام مراحل لازم و بازدید کارشناسان و نیازسنجی منازل مسکونی، بر اساس اولویت به واجدین شرایط مبالغی در قالب تعمیر جزیی و کلی پرداخت می‌شود.

نوری نیاز به مسکن مناسب را از اولویت‌های اساسی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و افزود: این نهاد مردمی در جهت احداث مسکن مددجویی و تأمین نیازهای مددجویان تاکنون اقدامات زیادی انجام داده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در حال حاضر با ارائه کمک‌هزینه زندگی به مددجویان در تلاش است مشکلات پیش روی خانواده‌های نیازمند را رفع سازد و در جهت آسایش روانی و اقتصادی اقشار نیازمند جامعه گام بردارد.

مدیرتامین مسکن و ساختمان استان گفت: امسال ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به مسکن مددجویان کمیته امداد استان اختصاص یافت که بیشتر این مبلغ برای ساخت مسکن روستایی پیش‌بینی‌شده است.

وی بابیان این‌که از کل بودجه امسال بیش از ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ ریال به مسکن روستایی، حدود ۲۲ میلیارد ریال به مسکن شهری و ۱۵ میلیارد ریال به بخش تعمیرات و احداث فضای جانبی اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: امسال قرار است بیش از ۲۰۳ مورد مسکن روستایی ویژه مددجویان احداث شود که تاکنون ۵۰ واحد آن به بهره‌برداری رسیده و بقیه واحدها نیز در حال اجرا است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 3799399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha