۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴

در گفتگو با مهر عنوان شد:

سرعت تندباد در آذربایجان غربی به ۸۰ کیلومتر رسید

سرعت تندباد در آذربایجان غربی به ۸۰ کیلومتر رسید

ارومیه --رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سرعت وزش تند باد در استان امروز سه شنبه به ۸۰ کیلومتر رسید.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وزش تندباد از روز گذشته دوشنبه در استان آغاز شده و تداوم دارد افزود: بررسی نقشه های پیش یابی نشان دهنده فعالیت امواج ناپایدار در استان بوده که تا تا اواخر روز چهارشنبه انتظار بارشهای قابل توجه برف و باران و وزش باد شدید و سپس افت محسوس دما را داریم.

وی ادامه داد: در این راستا امروز هوای استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود که از روز چهارشنبه به تذریج شاهد کاهش ابر خواهیم بود.

صابری با بیان اینکه برای چهارشنبه نیز هوای شهرهای استان ابری همراه با بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می شود عنوان کرد: از روز پنجشنبه شاهد کاهش وزش تندباد خواهیم بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت:به دلیل تشدید بارشها و همراهی آن با وزش باد شدید طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه، آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد و به سبب بارش برف، کاهش دید و اختلال در تردد جاده های کوهستانی استان پیش بینی می شود، از این رو توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

صابری با اعلام اینکه در اینر استا در پی ورود یک جبهه هوای سرد، دمای مناطق مختلف استان ۱۰ درجه کاهش می یابد افزود: سرد شدن هوای استان از شب چهارشنبه آغاز شده و در نواحی شمالی، سردسیر و کوهستانی استان بارش برف پیش بینی می شود.

وی همچنین از کشاورزان خواست تا برای کاهش خسارتهای احتمالی به محصولات، نسبت به جمع آوری آن اقدام کنند افزود: استان آذربایجان غربی شاهد وزش باد به نسبت شدیدی در دو روز گذشته بود که سرعت آن در پیرانشهر به ۱۰۰ کیلومتر  و در ارومیه ۸۰ کیلومتر در ساعت رسید و تا عصر امروز تداوم دارد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بیان کرد: دمای فعلی مرکز استان ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر است و دمای آن در ۲۴ ساعت گذشته بین هفت تا ۲۱ درجه در نوسان بوده است.

صابری با بیان اینکه ارومیه با ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین شهر استان و چالدران با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهر استان بود اضافه کرد: از امروز عصر سامانه بارشی وارد استان می شود و انتظار ابری شدن هوا و آغاز بارندگی ها وجود دارد.

وزش تندباد امروز موجب تعطیلی مدارس شیفت بعد از ظهر ارومیه شده و تاکنون نیز خسارات جزیی در برخی از شهرهای استان از جمله ارومیه برجای گذاشته است.

کد خبر 3812381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha