۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۵۶

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد:

مهلت ارائه مدارک اتباع افغانستان برای سفر اربعین تا فرداست

مهلت ارائه مدارک اتباع افغانستان برای سفر اربعین تا فرداست

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد: اتباع کشور افغانستان که در خاک جمهوری اسلامی ایران، اقامت مجاز دارند تا روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه ساعت ۴ بعداز ظهر برای اعزام ثبت نام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید آقابابایی، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در گفتگو با رادیو اربعین، با اعلام اینکه آخرین فرصت ارائه مدارک برای اتباع افغانستانی ساعت ۱۶ روز دوشنبه است، گفت: پیرو اتخاذ تصمیمات مشترک با دولت عراق در خصوص نحوه عزیمت اتباع کشور افغانستان که در خاک جمهوری اسلامی ایران، اقامت مجاز دارند و ثبت نام آنها شروع شده است، ثبت این گونه افراد صرفا تا روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه ساعت ۴ بعداز ظهر خواهد بود و به هیچ وجه این زمان تمدید نخواهد شد.

وی در خصوص دلیل عدم تمدید زمان ثبت نام اتباع خارجی بیان داشت: به دلیل اینکه یک فرآیندی نیاز دارد تا اینها طی شود و در نهایت دفترچه ای که مورد نظر است، صادر شود و روادید کشور عراق اخذ شود و بنابراین روز دوشنبه ساعت ۱۶ پایان ارائه مدارک این بزرگواران به دفاتر کفالت در استان های ۱۴گانه و یا در ۱۷ استانی که دفاتر کفالت وجود ندارد به ادارات کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری های این هفده استان است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) به اتباع عراقی ساکن ایران اشاره کرد و اظهار داشت: پیرو مباحث و توافقاتی که با دولت و وزارت کشور عراق داشتیم و جلسه ای که با سفیر عراق در وزارت کشور برگزار شد، مقرر شد اتباع کشور عراق که فاقد مدارک هویتی کشور عراق هستند و دارای اقامت معتبر در خاک جمهوری اسلامی ایران هستند بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: این افراد می توانند از فردا صبح صرفا به ادارات کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری های سراسر کشور و محل سکونت خود مراجعه کنند و با ارائه مدرک مثبت هویتی که دولت جمهوری اسلامی ایران در اختیار آنها قرار داده و دو قطعه عکس و پر کردن فرم های خاصی که وجود دارد در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) شرکت کنند.

آقابابایی متذکر شد: بر اساس توافقی که صورت گرفته، سفارت عراق برای هزینه این افراد، هزینه ای را اخذ نخواهد کرد.

وی در رابطه با مدت اقامت عراقی های مقیم ایران اظهار داشت: مدت اقامت این بزرگوران در خاک عراق از زمان خروج که حداکثر زمان خروج ۲۰ صفر خواهد بود، صرفا یک ماه است و باید قبل از یک ماه به کشور جمهوری اسلامی ایران مراجعت کنند در غیر این صورت با مشکل قانونی مواجه خوهند شد.

کد خبر 3823468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha