۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲

مرد طلایی المپیک ریو:

جام کودک شبیه جنگ بود/ وزیر ورزش توجه خاصی به کشتی دارد

جام کودک شبیه جنگ بود/ وزیر ورزش توجه خاصی به کشتی دارد

دارنده مدال طلای کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۶ ریو گفت: سطح کمی و کیفی جام بین المللی روز کودک بسیار بالا بود و شور و هیجان حاکم بر سالن مرا یاد دورانی انداخت که در همین سن و سال کشتی می‌گرفتم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن یزدانی که مسئولیت رسانه‌ای رقابت های بین المللی روز جهانی کودک را بر عهده داشت با بیان اینکه مصاف مدعیان این تورنمنت بسیار نزدیک و حساس بود، گفت: معمولا کشتی گیران در این مسابقات با صورت زخمی تشک را ترک می‌کردند که این صحنه ها بیشتر شبیه جنگ بود.

وی با اشاره به سطح بالای این مسابقات ادامه داد: ۲۳ تیم خارجی و داخلی در رقابت های بین المللی روز جهانی کودک حضور داشتند و در دو رشته آزاد و فرنگی شاهد مبارزات نزدیک و دیدنی بودیم. مطمئنا علاقمندان حاضر در سالن و بینندگان تلویزیونی از دیدن مبارزات نونهالان لذت بردند.

دارنده مدال طلای المپیک تصریح کرد: کشتی گیران آزاد و فرنگی‌کار نونهال از کشورهای مطرح دنیا در این رقابت ها حضور داشتند و مسابقات بین المللی روز جهانی کودک را به معتبرترین تورنمنت رده سنی نونهالان در جهان تبدیل کردند.

دارنده مدال نقره جهان تاکید کرد: کشورهای خوبی همچون ارمنستان، آذربایجان، اوکراین، قرقیزستان، گرجستان و روسیه در این مسابقات حضور داشتند و در رقابت‌های فینال مبارزات دیدنی را بین تیم های ایران، ارمنستان و آذربایجان در دو رشته شاهد بودیم.

وی در خصوص حضور وزیر ورزش و جوانان در سالن مسابقات و اهدای تندیس استقامت به ابوالفضل آرمیده خاطر نشان کرد: حضور مسعود سلطانی فر نشانگر توجه خاص ایشان به کشتی است و ما امیدواریم با حمایتی که صورت خواهد گرفت، روزهای بهتری را برای کشتی کشور شاهد باشیم.

یزدانی گفت: در حاشیه روز پایانی این مسابقات وزیر ورزش و جوانان از طرف اتحادیه جهانی کشتی و شخص « نناد لالوویچ» تندیس استقامت را به خانواده ابوالفضل آرمیده اهدا کرد. همچنین فدراسیون ارمنستان نیز تندیسی به آنها تقدیم کرد که امیدوارم ابوالفضل با داشتن چنین پشتوانه ای از سوی خانواده کشتی ایران با بیماری خود به بهترین شکل ممکن مبارزه کرده و به تشک کشتی باز گردد.

وی در خاتمه در مورد برخی مسائل مطرح شده در مورد حضور چند کشتی گیر ایرانی در ترکیب برخی تیم های دیگر افزود: غیر از تیم ترکمنستان که بدلیل مشکلات اداری نتوانسته بود چند کشتی گیر خود را بهمراه داشته باشد، برخی کشورها در ترکیب خود یکی، دو کشتی گیر کم داشتند و مسابقات روز کودک هم یک تورنمنت دوستانه در رده سنی نونهالان بود. به همین دلیل فرصتی شد که ما هم بتوانیم به برخی کشتی گیران نونهال خود علاوه بر تیمهای ایران میدان بدهیم و از سوی دیگر شاهد مبارزات تیم به تیم پایاپایی نیز باشیم. به نظر من بعضی مسائل مطرح شده در این مورد از روی عدم اطلاع از موضوع بوده است.

کد خبر 3829781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha