۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۳۷

رئیس بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه کشور:

بحران بازی های رایانه ای در کشور/۷۵درصد کاربران آسیب پذیر هستند

بحران بازی های رایانه ای در کشور/۷۵درصد کاربران آسیب پذیر هستند

بیرجند- رئیس بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه بابیان اینکه ۷۵درصد کاربران بازی های رایانه ای در سن آسیب پذیری هستند، گفت: در آینده‌ای نزدیک بحران بازی‌های غیر مجاز دامن گیر جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو کردمیهن بعد ازظهر چهارشنبه در نشست خبری با موضوع آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز اظهار کرد: بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه‌ای کشور در سال ۸۲ با دورنگری و ژرف نگری مقام معظم رهبری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه کنترل و نظارت بر بازار بازی‌های کشور از مأموریت‌های ویژه بنیاد است، افزود: تدوین نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر قوانین و باورهای فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی کشور از مهم‌ترین اقدامات بنیاد بوده است.

رئیس بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه کشور با اشاره به اینکه نظام رده بندی کلیه بازی‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و اطلاع‌رسانی صحیحی به جامعه کشورهای اسلامی انجام می‌دهد، گفت: حدود سه هزار و ۵۰۰ بازی رایانه‌ای غیرمجاز در کشور شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه امروزه بازی به عنوان یک رسانه بسیار جدی مورد نظر است، بیان کرد: دشمن از طریق بازی‌های غیر مجاز القائات و اهداف شوم خود را به راحتی در جوامع اسلامی تزریق می‌کند.

بازی های غیر مجاز خط فکر و باور جوامع اسلامی را نشانه گرفته است

کردمیهن با اشاره به اینکه بازی‌های غیر مجاز آسیب جدی برای جامعه محسوب می‌شوند، عنوان کرد: این گونه بازی‌ها خط فکر، باور و تربیت خانوادگی جوامع اسلامی را نشانه گرفته است.

وی ادامه داد: فردی که در فضای مجازی از طریق بازی‌های غیر مجاز اقدام به عمل ناپسند و غیرشرعی می‌کند در دنیا واقعی نیز قبح اعتقادی فرد فرو می‌ریزد.

هم زاد پنداری خطر بسیار جدی بازی های غیر مجاز رایانه ای

رئیس بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه کشور با بیان اینکه یکی از آفت‌های مهم بازی‌های غیر مجاز این است که کاربر جزئی از بازی می‌شود، افزود: هم زاد پنداری در بازی‌ها خطر بسیار جدی است.

وی با اشاره به اینکه عدم عضویت جمهوری اسلامی ایران در کنوانسیون برن و قانون کپی رایت از بزرگ‌ترین مشکلات است، گفت: نازل بودن قیمت بازی‌های غیر مجاز در بازار یکی دیکر از آفات در جامعه است.

وجود ۲۳ میلیون کاربر بازی های رایانه ای در کشور

کرد میهن با بیان اینکه عدم اطلاع رسانی و نداشتن اطلاعات کافی خانواده‌ها از معضلات جامعه امروز است، بیان کرد: ۲۳ میلیون کاربر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در کشور جود دارد.

وی با اشاره به اینکه سنین سه تا ۱۶ سال آسیب پذیر ترین سن است، اظهار داشت: ۷۵ درصد کاربران بازی‌های رایانه‌ای در سنین آسیب پذیر هستند.

رئیس بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه کشور با بیان اینکه پرخاشگری یکی از جدی‌ترین آسیب‌ها در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است، عنوان کرد: بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز سلامت جسمی، جنسی، فکری و روحی جوانان را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید کار جهادی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای دنبال کند، گفت: در آینده‌ای نزدیک بحران بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز دامن گیر جامعه خواهد شد.

کرد میهن با بیان اینکه کشور ایران یکی از کشورهای مطرح در حوزه بازی سازی آسیا است، افزود: سال گذشته یک هزار و ۲۵۰ عنوان بازی غیرمجز آنالیز شده است.

۲۲۰ بازی رایانه ای در کشور تولید شد

وی با اشاره به تعامل با کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، تصریح کرد: بر این اساس لینک‌های مجرمانه که در حوزه تبلیغ و توزیع محصولات غیرمجاز فعالیت می‌کنند شناسایی و فیلتر می‌شوند.

رئیس بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه کشور با بیان اینکه باید حرکتی تدافعی در مقابله با بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز صورت گیرد، بیان داشت: ۲۲۰ عنوان بازی رایانه‌ای در داخل کشور تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه دو هزار بازی خارجی مورد ویرایش و استانداردسازی قرار گرفته است، افزود: علی رغم اینکه تولید بازی‌های رایانه‌ای نیازمند اعتبارات قابل توجهی است اما پتانسیل‌های بسیار بالایی در زمینه تولید بازی در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۵۷۰ فروشگاه محصولات فرهنگی در شهر تهران وجود دارد که روزانه ۱۵۰ تا ۱۹۰ فروشگاه رصد می شوند.

کد خبر 3868878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha