۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۲۳

استاندار یزد:

رسانه‌ها کارآمدترین مروجان کتابخوانی در جامعه هستند

رسانه‌ها کارآمدترین مروجان کتابخوانی در جامعه هستند

یزد ـ استاندار یزد با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: رسانه ها کارآمدترین مروجان کتابخوانی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی امروز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در یزد اظهار داشت: فعل کتابخوانی به تنهایی کافی نیست و آنچه در کتابخوانی حائز اهمیت است، دریافت‌های صحیح از کتاب است.

وی بیان کرد: درک و فهم مطالب کتاب، کسب دانش و تجارب ارزنده از مطالعه یک کتاب، شناخت محیط پیرامون و ... در کتابخوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: بنابراین علاوه بر اینکه کتابخوانان باید برای مطالعه ارزش و اهمیت قائل شوند، نویسندگان و مؤلفان نیز باید کتاب‌هایی با محتوای ارزشمند به مخاطبان خود عرضه کنند.

استاندار یزد ترویج فرهنگ کتابخوانی را وظیفه ای همگانی دانست و تصریح کرد: البته ترویج این فرهنگ با بخشنامه و دستورالعمل امکان پذیر نیست بلکه کتابخوانی باید به دنبال فضاسازی در جامعه در بین مردم نهادینه شود.

میرمحمدی از رسانه ها به عنوان ابزارهای اثرگذار برای ترویج یک فرهنگ یاد کرد و افزود: رسانه ها کارآمدترین مروجان برای کتابخوانی و بیان ارزش‌های کتاب در رسانه ها هستند.

وی عنوان کرد: رسانه ها می توانند با اثرگذاری که در جامعه دارند، جوانان و نوجوانان را به مطالعه مفید علاقمند کنند و البته رسانه های مجازی نیز در این راستا نقش مهمی ایفا می کنند.

کد خبر 3911819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha