۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۵۹

نماینده مردم ورامین پیشوا و قرچک در مجلس:

این دولت اراده اصلاح تقسیمات کشوری را ندارد

این دولت اراده اصلاح تقسیمات کشوری را ندارد

ورامین-نماینده مردم ورامین پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم تصویب فرمانداری ویژه ورامین گفت:این دولت اراده ارتقاء و اصلاح تقسیمات کشوری را ندارد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن انتقاد از عدم تصویب فرمانداری ویژه شهرستان ورامین گفت: واقعیت این است که این دولت اراده لازم برای تقسیمات کشوری را در کل کشور ندارد.

وی افزود: فرمانداری ویژه ۳ مرحله اساسی خود را طی کرده است، استانداری و وزارت کشور و مرحله کمیسیون های تخصصی دولت را پشت سر گذاشته است.

این مسئول با اشاره به اظهار نظر قائم مقام وزیر کشور در مورد عدم تصویب فرمانداری ویژه شهرستان ورامین گفت: من خودم در کمیسیون فرهنگی اجتماعی دولت با حضور ۶ وزیر حضور داشتم  و ارتقا شهرستان ورامین به فرمانداری ویژه در آن جلسه تصویب شد.

فرمانداری ویژه ورامین فقط تایید سهم دولت را می خواهد

نقوی حسینی گفت: در کمیسیون سیاسی امنیتی دولت هم ۶ وزیر مانند وزیر دفاع،وزیر کشور و وزیر امور خارجه حضور داشتند و هم من و هم فرماندار وقت حضور پیدا کردیم و آنجا هم توضیحات خود را ارائه کردیم و توجیهات منطقی آوردیم و تصویب شد و در مرحله بعد طرح آمده  در کمیسیون ویژه دولت که اقای رحیمی معاون اول دولت قبل رئیس کمیسیون بود.

وی با بیان اینکه معاون رئیس جمهور وقت مصاحبه کرده و مصوبات کمیسیون ویژه را از تریبون عمومی اعلام کرده گفت:در همان مصاحبه معاون اول رییس جمهور وقت اعلام کرده که امروز کمیسیون ویژه دولت فرمانداری ویژه شهرستان ورامین را تصویب کرده است،این یعنی تمام مراحل طی شده و فقط تائید سهم دولت مانده و اسنادش هم موجود است.

شهر شدن جلیل آباد صراحت قانون است اما دولت ابلاغ نمی کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: در این ۴ سال تقسیمات کشوری متوقف شده است،حتی در برخی مواقع در برابر صراحت قانون هم ایستاده اند، قانون به صراحت گفته است منطقه ای که بخش شد مرکز بخش باید شهر شود الان جلیل آباد ۴ سال است که بخش شده است و مرکزش باید شهر بشود، قانون این را می گوید اما متاسفانه همین قانون را ابلاغ نمی کنند.

وی اضافه کرد: همین امر قانونی ابلاغ نمی شود این که صراحت قانون است و دیگر مصوبه دولت نمی خواهد.

نقوی حسینی به یک مورد از ایرادات تقسیمات کشوری در شهرستان های ورامین و پیشوا اشاره کرد و افزود: انتقال روستاهای سرگل، گل عباس، پلنگ دره و عسگر آباد به ورامین و انتقال قلعه بلند،  سلمان آباد و محمد آباد به پیشوا تمام مصوبات وزارت کشور و استانداری را دارد اما این مصوبات را ابلاغ نمی کنند، این دولت اراده ارتقا و اصلاحات و تقسیمات کشوری را ندارد وضربه همین نداشتن ارداه را مردم می خورند.

کد خبر 3927986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha