۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴

همزمان با روز ملی راهیان نور ؛

دانشجویان در محل یادمان شهدای هویزه حلقه های معرفتی تشکیل می دهند

دانشجویان در محل یادمان شهدای هویزه حلقه های معرفتی تشکیل می دهند

دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه گفت: دانشجویان امروز ، در محل یادمان شهدای هویزه حلقه‌های معرفتی تشکیل داده و به مباحثه مطالبات و بیانات رهبر فرزانه انقلاب خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)، میلاد کریمی گفت: با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) و خادمی شهدای هویزه، همزمان با روز ملی راهیان نور و بیستمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به مزار شهدای هویزه، امروز ساعت ۱۵ در جوار قبور مطهر شهدای هویزه، حجه الاسلام سید ابراهیم رئیسی سخنرانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: قرار است تا ائمه جمعه منطقه، در خطبه‌های نمازجمعه ۲۰ اسفند اشاره‌ای به این رویداد داشته باشند.

دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه افزود: همچنین مراسمی با حضور دانشجویان شرکت کننده در راهیان نور و عشایر غیور عرب منطقه در محل یادمان شهدای هویزه با سخنرانی حجه الاسلام سید ابراهیم رئیسی (تولیت معظم آستان قدس رضوی) و با حضور حضرت آیت‌الله موسوی جزایری (نماینده رهبر فرزانه انقلاب در خوزستان و رئیس هیات امنای یادمان شهدای هویزه)، حاج حسین یکتا و... تدارک دیده شده است که در واقع تجدید پیمان مجددی با رهبر فرزانه انقلاب خواهد بود.

وی اضافه کرد: در روز ۲۰ اسفند، حلقه‌های معرفتی در محل یادمان بر پا خواهد بود و دانشجویان زائر به مباحثه مطالبات و بیانات رهبر فرزانه انقلاب خواهند پرداخت.

این مسئول فرهنگی افزود: برنامه دیگری نیز در ساعت ۲۰:۳۰ جمعه با سخنرانی حاج عظیم ابراهیم پور و مداحی برادر سید حسین موسوی در قالب برنامه هیات‌های دانشجویی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در مزار شهدای هویزه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین در این روز، روایت راویان یادمان نیز با محوریت خاطرات و بیانات رهبر انقلاب درباره شهدای هویزه تنظیم شده است. پخش کلیپ و فیلم سخنرانی رهبر انقلاب در سفر ۲۰ اسفند ۷۵ به هویزه، توزیع پوستر و کتاب ۱۶ دی بین زائران از دیگر برنامه های تدارک دیده شده خواهد بود.

کریمی درباره فلسفه حضور تولیت آستان قدس رضوی در این برنامه نیز گفت: بعثی‌ها ۲۷ دی ۱۳۵۹ شهر هویزه که در ۲۴ کیلومتری محل شهادت شهید علم الهدی و یارانش قرار دارد را تصرف و با خاک یکسان کردند. آنها هیچ ساختمان سالمی در شهر باقی نگذاشتند جز یک ساختمان اداری (به عنوان محل دیده‌بانی) و یک مسجد. بعد از آزادی هویزه در ۱۸ اردیبهشت ۶۱، تولیت وقت آستان قدس رضوی پیشنهاد بازسازی شهر هویزه را با حضرت امام در میان گذاشتند.

وی افزود: امام نیز پیشنهاد آستان را پذیرفتند و نوشتند: «هویزه جایگاه پروانه‌های شمع ولایت در کشور ثامن الائمه است. چه کسی اولی تر از تولیت آستان مطهر و خدمتگزار مرقد نورانی حضرتش در ترمیم خرابی‌ها و بنای شهر دوستان معظم اوست.»

این مسئول فرهنگی ادامه داد: لذا بازسازی شهر هویزه توسط آستان قدس رضوی از همان سال ۶۱ آغاز و تا سال ۶۴ به وسعت ۳ برابر شهر ویران شده قبلی ساخته شد.

کد خبر 3928299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha