۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵

کتاب«مهارت های آموزشی، روش ها و فنون تدریس» در بیروت منتشر شد

کتاب«مهارت های آموزشی، روش ها و فنون تدریس» در بیروت منتشر شد

ویرایش عربی کتاب « مهارت های آموزشی، روش ها و فنون تدریس» نوشته حسن شعبانی به همت مرکز پژوهش ها و مطالعات تربیتی علم و تجربه در بیروت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز پژوهش ها و مطالعات تربیتی علم و تجربه در بیروت ویرایش عربی کتاب « مهارت های آموزشی، روش ها و فنون تدریس» نوشته حسن شعبانی را در ۵۷۴ صفحه منتشر کرد.

این کتاب که از فارسی توسط عباس جلالی ترجمه شده است پیش از این به زبان فارسی توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده بود. به نقل از رایزن فرهنگی ایران در بیروت، این کتاب بصورت آموزشی در چهار باب و هشت فصل تنظیم شده و در پایان هر فصل خلاصه ای از مطالب فصل به همراه پرسشهایی از متن فصل جهت سنجش افراد ارائه شده است. عناوین کلی کتاب به شرح ذیر است:

باب اول با عنوان اصول نظری تدریس شامل یک فصل با عنوان ماهیت و وظایف نظریه های تدریس به عناوین ذیل می پردازد:
باب دوم با عنوان برنامه ریزی آموزشی شامل دوفصل و عناوین مربوط به آن دو به شرح ذیل می باشد:

فصل دوم با عنوان منابع تعیین اهداف آموزشی شامل این عناوین می باشد: تعریف و تحلیل مفهوم اهداف آموزشی؛ همچنین فصل سوم با عنوان مراحل تحلیل و طراحی روش های آموزشی و باب سوم با عنوان گرایش ها و روش های تدریس شامل چهارفصل و عناوین ذیل می باشد: فصل چهارم با عنوان تدریس مستقیم و فصل پنجم با عنوان تدریس غیر مستقیم و فصل ششم با عنوان تدریس تعاملی به شرح مفاهیم ذیل می پردازد: تعریف و تحلیل تدریس تعاملی؛ اصول نظری و پژوهش های کمک کننده به عملیات تدریس تعاملی.  فصل هفتم با عنوان تدریس پرسش محور به شرح عناوین ذیل می پردازد: معرفی و تحلیل روش تدریس پرسش محور؛ مراحل اجرایی تدریس پرسش محور و باب چهارم نیز با عنوان ارزیابی نتایج آموزشی؛ شامل فصل هشتم تحت عنوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی است.

مرکز پژوهش و مطالعات تربیتی مؤسسه ای پژوهشی و وابسته به حزب الله بوده که اجرای پروژه های پژوهشی و ترجمه های پژوهش های مختلف  را در حوزه های تعلیم و تربیت بر عهده دارد و از جمله اقدامات آن تدوین و ویرایش جدیدی از سندهای راهبردی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش متناسب با شرایط لبنان می باشد.

کد خبر 3943111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha