۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۵۲

لاریجانی در دیدار با معاون نخست وزیر مجارستان؛

تقویت روابط اقتصادی باید در دستور کار ایران و مجارستان قرار گیرد

تقویت روابط اقتصادی باید در دستور کار ایران و مجارستان قرار گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی احیاء و تقویت روابط اقتصادی به ویژه مسائل صنعتی و زمینه‌ها و ظرفیت‌های جدید باید در دستور کار ایران و مجارستان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ژولت شمین معاون نخست وزیر مجارستان دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه دو کشور ایران و مجارستان گفت: رفت و آمدهای مقامات نشان‌دهنده علاقمندی دو کشور برای گسترش روابط و تعاملات در حوزه‌های مختلف از جمله موضوعات پارلمانی، منطقه‌ای و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه امروز شرایط برای همکاری‌های گسترده بین ایران و مجارستان مهیا است، افزود: به ویژه بعد از توافق هسته‌ای زمینه‌ها برای همکاری‌های دوجانبه بهبود یافته و حتی کمیسیون مشترکی برای گسترش روابط ایجاد شده بنابراین در شرایط کنونی احیاء و تقویت روابط اقتصادی به ویژه مسائل صنعتی و زمینه‌ها و ظرفیت‌های جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

لاریجانی تقویت و گسترش موضوعات زیست محیطی، انرژی‌های نو، پروژه‌های عمرانی مانند بنادر و راه‌آهن و بخش کشاورزی را اولویت‌های کنونی ایران دانست و گفت: قطعاً ایران و مجارستان می‌توانند در این حوزه‌ها همکاری گسترده و مثبتی داشته باشند البته در این حوزه مسائل و تعاملات بانکی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

در این دیدار ژولت شمین معاون نخست وزیر مجارستان با اشاره به آمادگی مجارستان برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی گفت: کشور مجارستان در دوران تحریم روابط مثبت خود با ایران را حفظ کرد و امیدواریم در شرایط پسابرجام این روابط و تعاملات گسترش یابد و در این عرصه هیچ مشکل و مانعی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مجارستان علاقمند به گسترش همکاری‌های دو جانبه با جمهوری اسلامی است و این کشور همواره در اتحادیه اروپا سعی کرده که حامی منافع ایران باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده میان ایران و مجارستان برای گسترش روابط تصریح کرد: در شرایط کنونی مسائل و ظرفیت‌های مختلفی از جمله در حوزه انرژی وجود دارد که دو کشور باید در جهت تقویت روابط در این حوزه تلاش کنند البته گسترش تعاملات بانکی نیز دارای اهمیت است و بهبود هر چه سریعتر این حوزه به نفع تجار و بازرگانان دو کشور خواهد بود.

معاون نخست وزیر مجارستان ادامه داد: کشور مجارستان علاقه بسیاری برای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی در زمینه بخش کشاورزی  و انرژی‌های نو دارد که امیدوارم دو کشور برنامه‌ریزی و تلاش گسترده‌ای برای تقویت این حوزه‌ها انجام دهند.

کد خبر 3947723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha